måndag 26 januari 2009

Man tager vad man haver




Jag fick främmande efter jobbet, en av mina bästa och äldsta barndomsvänner. Så klart vill man bjuda på något till kaffet, hade kvar nougatrulltårta som jag skivat ner och fryst. Doppade dem i mörk choklad och dekorerade med en valnöt. Det blev nästan som en biskvi! Var "tvungen" att smaka dem trots att det inte är lördag:)



Fick ett ryck i går kväll, tyckte synd om mina övervintrade pelargoner... Nu har de fått ny jord och ska åter ut i ljuset. Det är ett mindre mirakel om de överlever och blommar i sommar igen. Jag gillar egentligen inte färgen särskilt mycket (illröda) men de har blivit som "familjemedlemmar" då jag fick ett par plantor efter hon som bodde här tidigare, och har lyckats klara dem sen dess. Det är nu åtta år sedan!



4 kommentarer:

gamla skolan sa...

Oj oj oj ! Dom där kakorna ser inte dumma ur alls . Tack för fina ord på min blogg , kul nu hittade jag din . Kommer tillbaka och läser mer en annan dag ! Kramar Susanne / den gamla skolan

hönemor sa...

Hej du den kakan gjorde gott i magen, skulle själv vilja smaka.Mor

Sköna o Gröna Ting sa...

Stod lääänge och stirrade på bullarna.., sa högt till mig själv
-Nu tar du bara EN bulle Marianne!!!
Tror du jag höll det.., nä då, klämde i mig TRE, på en gång!
Älskar nybakat och min karaktär är som sämst när jag har bakat, doftar ju så gott och smakar desto bättre.., nästa alltid i alla fall!

Kul att du länkar till tävlingen..., tackar och bugar!
Nä.., iväg till butiken nu, mycket jobb som väntar efter min ledighet.
Kram kram

Lisbeth sa...

Oj vilken toppen ide' med rullen... Imponerande och så roligt med nytt sätt att tänka.

Tack!!!
Må gott Lisbeth