onsdag 8 april 2009

Dymmelonsdag


Det är så lärorikt att jobba med barn och duktiga kollegor, idag fick jag repeterat olika saker som har med påsken att göra. Vi pratar om allt från religion till traditioner förr och nu. Mycket har man ju hört men tappat bort på vägen...




Tjejerna har varsitt rosarutigt ägg, fick dem för några år sedan av sin faster. Jag tycker de är så söta!



Maken köpte med dessa fina tulpaner idag, härlig färg som jag blir glad åt! Han köpte även lite mer påskgodis, (tjejerna fick varsin låda godis av farmor att ha till påskbreven.) Där vi bor målar man påskbrev och lägger i smågodis eller påskkakor, sedan "slänger" man påskbrev till vänner och grannar. Helst ska det gå undan, så ingen ser vem som lämnar dem! Samtidigt får man påskbrev så godishögen brukar räcka till många lördagar...




Nu ska jag leta upp kläder till morgondagen, vi ska gå påskparad på jobbet. I år nöjer jag mig med att vara påskkäring, har tidigare om åren varit både höna och harmamma!

***

7 kommentarer:

Inas sa...

Hej Du!
Va häftigt med påskbrev det ska jag nog införa här i norr... mycket bättre än att gå ut och tigga massa godis. Bättre att ge... Kul att få blommor av sin man ibland är lite romatiskt. även om han kanske bara köpte hem i bara farten eller?. Ha en riktigt trevlig påsk med många goa vänner och go mat... Kram Ina

Britt sa...

skulle ju va kul att få se en bild på dig som höna förstås... ;-)

Ha en riktigt härlig påsk!

Kram Britt

Lallis - liv och leverne sa...

Hönsmamma - det skulle jag inte behöva klä ut mig till ens, för det är jag redan:P *skrattar*
Men vad kul med påskparad:)
Och vilka fina ägg.
Kram Lallis

Vardagens guldkorn sa...

Vilken kul tradition med påskbrev! Lycka till på påskparaden =0) Kram Linda

lolla sa...

morning
påskbrev det var nåt nytt,kul verkar det vara....
och kul med påskparad på jobbet, vi gör inget särskilt alls förutom det vanliga påsk pysslet...
söta rutiga ägg
kramar lolla

Sjabbig men chic sa...

Jag önskar dig en superskön påsk!

Kram Lisa

Chissra sa...

Mysig tradition