lördag 18 april 2009

Marknadsdag!


Efter frukosten åkte vi ner på stan, det var vårmarknad och vädret var vackert för en gång skull! Mycket folk i rörelse och många knallar som var sugna på att sälja. Tjejerna fick var sin peng att handla för, vilka bekymmer ;-) "Vad kostar det här?" var den ständiga frågan ;-) . När de till slut hade handlat upp pengarna ( godis och solglasögon) tog vi en biltur ut på landet. Har spanat in en söt, liten stuga...blev ännu mer förtjust i den när vi såg den i verkligheten! Ska nog boka en visning...






Mellanlandade hemma för lite mat, skulle äta kycklingklubbor...riset blev färdigt...currysåsen blev också färdig...ja allt utom kycklingen! Vi var så hungriga så jag öppnade en konserv med fiskbullar som jag värmde i currysåsen! Med tillbehör som rödlök, majs,sallad och knäckebröd blev vi mätta idag med ;-) Svängde ihop en äppelpaj med smultäcke och vit choklad som efterrätt, gôr gôtt! Kycklingen fick stå kvar på eftervärmen när vi tog dagens andra biltur, maken hade hittat två pigtittare på lokala internetförsäljnings sidan. Vilka fynd! 50 kr. styck.



De blir perfekta i tjejernas rum. Nej, nu ska jag ta hand om tvätten. Ha det bra!

***

14 kommentarer:

gamla skolan sa...

Söta pigtittare ! Och den där äpplepajen ser verkligen så smaskig ut !! Mums ! Tack för hälsningen ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul när man hittar sådant fint! De är jättefina:) Har en liknande till min ena dotter.
Och vad smaskens det ser ut! Ha en skön kväll.
Kram Lallis

Lyktor och Tyg sa...

Vilka fina pigtittare! Vilken smarrig äpplekaka.
Kram Kristina

Britt sa...

Vilka fina pigtittare och vilket fyndpris! :-)

Kram Britt

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina pigtittare. Kul när man gör sådana fynd. Här bjuds det som vanligt på en massa gott.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Leila bakar... sa...

jösses vilken paj!! Ser underbar ut!

Inas sa...

Hej Du!

Vilken dag och vilken smarrig paj. Ja, visst kan man känna lite panik när man äär såå hungrig... Ha en bra dag i morgon å goa kramar Ina

bjorne sa...

Kul du gilla mina tokerier,ska läsa din blogg närmare när jag får tid,när jag är i Sundsvall så jobbar vi 10 dagar i rad och sena kvällar innan man är klar,börjar 9 på lördag o söndag som tur är,ha en bra dag.

Vit Gladiolus sa...

Åhhh himmel vad jag blir sugen på paj nu!!! Jättefina pigtittare!! Kraaaaam

Daniel sa...

Boka du tid för visning!

Å njut av goda pajen.

Katarina sa...

Vilken smarrig paj, och med vit choklad också, min favvo. Låter spännande med den där stugan... Ha det bra!
Kram Katarina

Åsa sa...

Vilka fynd du gjorde med pigtittarna. Här brukar dom vara dyrare.

Kram Åsa

lolla sa...

hejsan
pigtittare är ju så fina passar nog bra i flickornas rum. vilken kul dag ni verkar ha haft.
vårmarknad, kul......
det saftas lite i munnen när jag ser pajen,paj älskare som jag är....
ha en skön måndag lolla

hemtrevnad marie sa...

Men du va...ner på stan på marknad...det var ju jag mä... en snabbis på broa och köpte vita pelargoner vet du...det är månne samma stad va?
Börjar på Å slutar på L??
Pajen ser smarrig ut...och sååå spännande med en husvisning!!
Sommarstuga eller åretruntboende?
pigtittarna var fina...tror bestämt jag såg dem nånstans!
kramis