tisdag 14 april 2009

Tisdag



Så här fina saker fick jag av mor och svärmor vid påskmiddagen, tackar!



Blev dessutom inbjuden på middag påskdagen, passade på att fota svärmors vackra inredning.









Vi fick fläskfilé med stark och god sås och ris, barnen fick köttbullar och till efterrätt en supergod tårta!








Nu är det snart dags för "Äntligen hemma" och läggdags för barnen. De har varit hos mor och far på landet och är helt uttröttade av den friska lantluften :-) . Skönt med påsklov!

***

10 kommentarer:

Lantliv sa...

Hej kul att du hittade in till mig! Mycket fint påskpyssel du visat!! Vad fika sugen jag blev då jag hittade massa gott till kaffet!
Ha de
Kram Anne-Lee

Sjabbig men chic sa...

Vad fint och vad gott och vilken tårta!

Kram Lisa

Vardagens guldkorn sa...

Tjusigt dukat och gott! Visst är det lyxigt att få komma bort och äta ibland och slippa laga maten själv, även om det är roligt. Smaskig avslutning med tårtan! Kram Linda

hemtrevnad marie sa...

Himmel vilka tårtor du bakat till påsk...och vilka söta kycklingar i "ägg" du dekorerat med!!
Det skulle vara farligt att gå på kafferep hos dig...då skulle jag rulla ut, haha!
Såg att ni också slänger påskbrev...det är ju inte på så många orter man gör det....vi bor kanske nära?
ha en fin onsdag!
kramis

Lena sa...

Du, den där tårtan...går den möjligtvis att skickas till en sjukling som mig? Är förkyld och har ont i halsen. Jag tror att jag skulle må mycket bättre ifall jag fick sätta tänderna i svärmors tårta! :D

Må så gott!

Kramen från Lena

Inas sa...

Hej Du!

Fin coh smarrig tårta. Man blir fika sugen. Ville bara titta in och säga hej. Goa kramar ina

Daniel sa...

Så fint din svärmor har. Bra att ni kommer så bra överens! Det brukar man ju inte göra, sägs det ju! ;) Tjusiga gåvor!

lolla sa...

hejsan
fina bilder och fina saker, tårtan ser smarrig ut....

Ha det gott
kram lolla

gulle hexan sa...

god kväll:)
middagen ser underbart god ut!!
ser ut som det är annanas på köttet åxo?..
tårtan ser helt klart jätte god ut åxo..
i dag har vi varit i väg å handlat hela dagen känns det som..
små ärenden tar tid..
kram kram

Jannice sa...

Nu blev jag hungrig!