måndag 27 april 2009

Måndag


Njuter av en varm vårkväll, solen lyser och vi har nyss tagit en kvällspromenad . Barnen är ute och kastar boll, känns så avslappnat och skönt. Kunde tro det var semester redan... Tidigare idag smaskade jag på en gåva ifrån grannarna, fick vin och choklad som tack för att vi tagit hand om posten under deras utlandsvistelse :-) Det (chokladen alltså) satt fint tillsammans med kaffe och "Allt i hemmet", halvliggandes i solstolen... ( Vinet drack vi upp i lördags :-)



Fick en söt bukett vitsippor av döttrarna och deras kompis, de plockade dem på vägen hem från skolan. Det förklarar varför det tog så lång tid...Minns hur det var att gå hem efter skolan med vännerna, fnittrande och tjattrande mest hela vägen...vi tyckte det var hemskt när det hade regnat för då kröp alla maskarna fram... värst var det om man var nödig och kompisen inte kunde sluta prata om Fanta, Cola, vatten som droppar...( Minns du det L ?:-D ) KRAM!
***

18 kommentarer:

promenader på landet sa...

Håller helt med dig, kaffe i kvällssolen kan verkligen ge semesterkänning! Vackra vitsippor! Blommor från barnen är den bästa gåvan. Ha det gott!kram Maria

Lyktor och Tyg sa...

Så härligt det låter, jag fikade också efter jobbet úte i solen på mitt favvofik i Askersund, Tutingen heter det.

kram Kristina

Inas sa...

Hej Du!

Vilken härlig dag med både kaffe coh choklad. Vitsippor är så vackra jag såg blåa idag. Ville bara önska dig en bra kväll och ha en fortsatt bra vecka.
Goa kramar Ina

Sjabbig men chic sa...

hahaha! Ja, man blir mer kissnödig när det regnar. Gry och Fabian älskade när maskarna kröp fram när de var mindre. För jag hade sagt att man måste rädda dem och om man gjorde det så skulle en önskning slå in. Så fort det började regna så skulle hinken med ut och sen började operation maskräddning!

Kram Lisa

Anonym sa...

Visst minns jag de regniga dagarna när vi fick kryssa mellan maskarna med cyklarna. Och förstås vad roligt det var att retas lite med sin kissnödiga kompis! =) Det är härliga minnen. Saknar dig! Ser fram emot att träffas i Gbg, det ska nog lösa sig med barnvakt.

Kram Lena

Vardagens guldkorn sa...

Hi hi , ja tänk vad man kunde dra ut på tiden på vägen hem från skolan. Jag förklarade för mina föräldrar att anledningen till att det tog tid var att jag "fisoloferade" hela vägen hem. Hur ofta tror du att jag har fått äta upp den ordförvrängningen =0)
Må så gott! Kram Linda

Katarina sa...

Åh, vad gott med choklad! Nu när jag läste ditt inlägg insåg jag att jag har Allt i Hemmet liggandes helt oöppnat nere på köksbordet. Men då har jag ju något att se fram emot imorgon. Ha det bra!
Kram Katarina

bjorne sa...

Vackra bilder och fint skrivet,vi killar plockade maskarna istället för blommor ,va kul o skrämma tjejer med dom,idag vill jag inte ta i en mask,ha en bra dag,nu ska jag jobba.

Daniel sa...

Härligt härligt!!

Njut du av kaffet och blommorna!

Inas sa...

Hej DU!

Det är härligt att se att du gillar kaffe och choklad jag skriver för andra gången här i denna inlägg jag vill bara tacka dig för alla fina kommentarer som du lämnar efter dig hos mig. Idag har jag lite tid över till att skriva. jag ligger hemma och är förkyld med hosta. Då är det inte så bra att vara på förskolan och jobba. Tack för att du finns... Ha en bra dag och goa kramar Ina

Britt sa...

Ja, nu är det en underbar tid och vi har allt framför oss, visst är det härligt?

Kram britt

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter härligt!:)
Kram Lallis

Skatan sa...

Åh det låter härligt!! De här första vårkvällarna kan man inte få nog av! Man vill aldrig gå in. Allt luktar gott...

Jag önskar en fin dag. Och en lång vårkväll!

Kram,

Anna

Anonym sa...

Njuta. Vilket vackert ord, eller hur?

Att ta vara på alla små och stora njutstunder är viktigt inför den mörka årstiden. Jag tror att vi har ett litet njutrum inombords som vi kan fylla. Alla vet inte om det men jag tror att du vet.

Så, nu njuter vi... varje dag!

Kram Eva-Mari

lolla sa...

hejsan
vilka mysiga minnen du väcker med dina ord, ibland längtar jag tilbaka till den tiden. Gör du det?
Vårigt med vitsippor,har ite plockat några ännu här hos mig
Ha en bra dag lolla

Speja sa...

Vilken härlig kväll med kaffe och choklad. Och jag också de där promenaderna från skolan med kompisarna...tack för påminnelsen.
Ha det fint.

Lisbeth sa...

Mysigt m sköna lugna kvällar!
Och vi har inga vitsippor ännu, men vi väntar troget! Tar promenader o spanar där de brukar dyka upp.
Ha en skön valborg!!!
Lisbeth

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt fin helg, vännen:)
kram Lallis