fredag 3 april 2009

Färgglada fredag!

Jag har bakat mini cupcakes med yngsta dottern och hennes kompis. De hade prinsessfest för sig själva i eftermiddags :-) De hade dotterns utklädnings klänningar och var lika söta som bakverken! Vi följde receptet från Leilas bakbok, hade inga stora formar hemma så det fick bli vanliga muffinsformar. Men då blir det ju desto fler! Eftersom jag inte hade philadelfiaost hemma heller så kokade vi ihop " Vita krämen", ett recept jag fått av min kära granne som ur sprungligen kommmer från Bosnien. Vi delade upp krämen i fyra skålar och färgade den med hushållsfärger. Jag förespråkar inte färgämnen i vanliga fall, detta var ett undantag :-) Smaskigt som eftermiddags fika då även storasyster med kompis fick smaka.









Naturligtvis fick även grannfrun ett smakprov!



***

9 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

Så härliga färger,hoppas de får kul
kram Kristina

lolla sa...

hejsan
vilka härliga cupcakes..
skulle gärna vilja vara med på kalaset och få agera prinsessa och äta dessa godbitar...
kramar lolla

hemtrevnad marie sa...

Härliga bakverk...du skulle ju ha ett eget bageri!!
Haha, jag gillade ditt aprilskämt!!
Själv glömde jag nästan bort att det var första april, då vi äntligen fick väder som man kunde vara ute i!!
ha en fin helg!
kramis

Ullis/Leva på landet sa...

Ser ju helsmarrigt ut. Har lovat yngsta sonen att han ska få baka Leilas cupcakes i morgon. Han gillar dem så mycket .

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Chissra sa...

mmm vilka fina muffins. Borde själv försöka mig på att baka det någon dag!

hönemor sa...

Hej du, vilka smmariga muffins ni har gjort, det tyckte väl tôsera om att göra. dom var lika färgglada som ditt påskris. Puss o Kram.

Leila bakar... sa...

vilka söta cupcakes!! hihi...prinsessfest var längesen man hade =)

Sjabbig men chic sa...

Ursöta! Passar precis på prinsessfest!

Kram Lisa

Lena sa...

Vilka söta prinsessmuffins. De ser jättegoda ut.
Vilken tur att de fick ha en liten prinsessfest. :)

Vårkramar från Lena