lördag 4 april 2009

Lördag!



Underbart väder! Vi tog en vända till soptippen efter frukosten. Samlade ihop granris, gamla plaststolar och annat skräp som vi samlat på oss. Det var många som kommit på samma idé. Sedan åkte vi in till stan, handlade saker till äldsta dotterns klass och blommor av Ebbe på torget. Ville ha lite vackra och tåliga blomster till krukorna vid ytterdörren, så mycket fint han hade!







Tjejerna har varit utomhus hela dagen, de kommer att sova riktigt gott i natt :-) Vårtjej på "stor" cykel för första gången!




Nej, nu ska jag läsa favorittidningen, Allt i hemmet och knapra choklad! Trevlig helg!

***

18 kommentarer:

hönemor sa...

Hej du, va fint du har gjort i krukorna. Vi har städat i uterummet idag, så nu kan vi dricka kaffe där när du kommer. Ja vårluften är stark så tösera sover nog som en stock inatt. Puss o Kram.

Lisbeth sa...

Hej O ha en underbar kväll...
Vad härligt det är med att barnen växer så!
Där kan man snacka om stora kliv för mänskligheten!
Sköt om er...
Lisbeth

lolla sa...

hejsan !
det blev verkligen vårfint i krukorna..
själv har jag tagit bort granriset i mina idag :)
blir nog lite plantering i morgon kanske
kram lolla

Skatan sa...

Gammalt granris...ha-ha...vårt hänger kvar och barrar långa sambon i nacken varje gång han går in och ut. Tur man inte är så lång!

Trevlig kväll hälsar Okänd Anna Skata!

Inas sa...

ÅÅÅÅÅh hej du!
Vad härligt, ni har ju ingen snö.... och kan sätta ut blommor vist är det fantastiskt. Lite avundsjuk blir man ju. Jag ska äntligen läsa Hus & Hem som jag har haft länge utan att ha hunnit med att läsa. Goa kramar Ina

Ullis/Leva på landet sa...

Ser så fint ut. Har också tänkt att plantera i en kopp eller liknande sedan när det blir lite varmare. Allt i hemmet har jag glömt att läsa. Får gå och göra det jag också nu.

Kramar Ullis

♥ Fyra årstider sa...

Visst blir man glad av vårblommor. Jag redigerar nästan inga bilder..de brukar bli ok när man tar dem.
Kram Lotta

Gårdsromantik sa...

Visst är det härligt med sol!
Man blir så sugen på att plantera - men här är det alldeles för tidigt än - snön vägrar ge med sig.

Kiak In till mig - jag har en tävling på gång.

Kram Maud

Vit Gladiolus sa...

Du har verkligen gjort det fint med blommorna, vilken energi man får av våååååren!! ;)
Kraaaaaam

Speja sa...

Vad härligt det ser ut. Så sött med tekoppen, kul idé. Ha det fint.

Lena sa...

Vilken söt tekopp!
Jättefint med alla blommor.
Själv har jag bara balkong så jag väntar lite med att pynta där. :)

Kramar från Lena

Malmkakan sa...

Vilka härliga vårarrangemang du gjort!

Ser snöfritt ut hos er...hos mig har vi fortfarande ganska mycket snö men värmen nu i helgen har varit tuff mot den. Skönt!

Jag vill oxå plantera utomhus!

Kram, Cecilia

Katarina sa...

Vad fiffigt att plantera i koppen...jättefint :).
Kram

Lyktor och Tyg sa...

Så fina blommor härlig när det äntligen är vår.
kram Kristina

Leila bakar... sa...

Vlken toppen idé att plantera i kopp! =)

gulle hexan sa...

vad läcker thekopp:)
härligt att se...
å fint du fixat...
kramiz

Anonym sa...

Vad kul att du hittade in till mig... nu har jag hittat dig!

Penseérna kommer snart att få pryda min trappa snart... längtar efter de riktigt ljust blå!

Vårkarm från Eva-Mari

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Vilka fina vår planteringar du gjort!!

Ha de!
Kraam /B