onsdag 1 april 2009

Onsdag


Strålande väder, varmt och soligt! En fröjd att få vara ute med barnen på förskolan, detta är belöningen för alla grådaskiga- galonisklädda- mörka-dagar under höst och vinter!

Partydrömmarna får skjutas fram någon vecka, innebandy turnering för lågstadiet till helgen... Men vi kan ju partaja lite ändå :-)

Har sparat äggskal till jobbet ett tag och kan nu inte sluta spara... på jobbet ska vi så krasse i äggskalen och sätta dem i äggkoppar som barnen ska få måla. Det kommer då förhoppningsvis att se ut som hår när krassen växer upp. Men vad ska jag göra med äggskalen som jag sparat ihop här hemma...

Lurade mina arbetskamrater idag, skrev ett brev som jag lade i inkorgen på kontoret. Skrev om drastiska besparingsåtgärder som skulle testas på just vår arbetsplats : Endast laga mat varannan dag, kokerskan får ledigt varannan dag och barnen får äta rester. Personalen måste ta med egen matsäck som dock ej får vara för tilltalande... Alla måste ta med egen toalettrulle. Detta undertecknade jag med kommunalrådets "namnteckning". Man får ju passa på att skoja till det en dag som denna :-)

***

5 kommentarer:

hönemor sa...

Hej du, vad sa arbetskamraterna om sådana sparåtgärder, jag skrattade gôtt åt dig. Puss o Kram.

A home far away sa...

Vilket roligt aprilskämt, gick dina arbetskamrater på det eller är de luttrade?

Ha en bra dag
Kram Gunilla i Singapore

Katarina sa...

Haha, vilket roligt skämt! Det var nog det bästa i år.
Kram Katarina

Ullis/Leva på landet sa...

Alltid kul att skoja lite. Barnen hade sett fram emot att få skoja med mig och så var jag på konferens just den dagen.

Kramar Ullis

Åsa sa...

Oj! Du skrämde väl nästan ihjäl dina arbetskamrater...hihi.

Lycka till i min tävling.

Kram Åsa