lördag 25 april 2009

Lördag


Idag föll bakvalet på bullar med lime och citron i, och kanelbullar. Så smaskigt att jag måste säga det själv! Annars är jag inte mycket för självskryt ;-)



Hälsade på mor och far igår. Blev satt i arbete... för att få en fika var jag "tvungen" att hjälpa till med vedavkastningen ;-)



Jag och yngsta dottern jobbade för fullt, man vill ju inte bli utan nybakad äppelkaka!



Jag kom ihåg att ta en bild innan kakan var slut på fatet! Mamma är duktig på att baka :-) och var snäll och passade barnen när jag och maken var på visning av sommarstugan. Den är så fin och mysig men vi har ej bestämt oss ännu...






Har magen full av grillat kött, potatissallad, grönsaker, vitlöksbröd, rödvin och bullar!!! Vi bjöd in makens "bästis" och har en trevlig stund tillsammans på vår altan, tänk att det går att sitta ute nu när klockan är 20.00... Nej nu ska jag försöka få in kaninskrutten, första dagen han är ute så det är nog bäst att han får komma in för natten. Han är 8 år, men still going strong. Ha en härlig lördagskväll, kram Eva.
***

17 kommentarer:

hönemor sa...

Hej du, vilka fina bullar du har gjort, jag känner den goda doften. Vad fint ni har grillat köttet, det såg så gott ut. Vi får väl ta en grillkväll med knyte, eller vad säger du. Puss o Kram hjärtat mitt.

lolla sa...

hejsan
vilka härliga bullar du gjort,och en spännande smak i dem.
Jag ska baka bullar imorgon kanske jag ska testa att smaksätta med lime citron jag åxå...
Härligt att hugga i med lite vedkastning :-)
kram lolla

bjorne sa...

Såg gott ut alltihop men är nogsvagast för det grillade köttet,ha en bra söndag.

Britt sa...

kan vara värt lite arbete bara man har en sån "morot".
Det ser jättegott ut med dina bullar också..

Kram britt

♥ Fyra årstider sa...

oj vad mycket gott..nu ska jag upp och göra frukost. Vår lilla kanin som dog hette Lille skutt.
Kram Lotta

Vit Gladiolus sa...

Åhhh vilka smarriga bilder!! Visst är det härligt att grilla, det smakar ju så gott ju!! Å vilka bullar!! Ha en bra dag vännen!
Kraaaaaaaam

Sköna o Gröna Ting sa...

Ho ho..., nu är energifyllda Marianne tillbaka!!!
Jo då.., visst gjorde det susen att lyssna på kroppen, behövde verkligen varva ner och ladda med ny energi.
Har inte varit och hälsat på dig på länge.., så många fina bilder du har, blir så sugen på att hoppa in i dem och äta goá bullar och plocka mig en näve med blommor....
Tack för hjälpen när det gäller dockorna, försöker samla på mig mycket omdöme innan jag tar ett beslut om att köpa in dem.
Skall fråga henne om hon har en syrra, meddelar dig om du har rätt!
Kramar i massor
Marianne

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vilka härliga bilder. Ser så gott ut:)
Ha en fin söndag idag, vännen.
Kram Lallis

gulle hexan sa...

hej:)
tack för din kommentar.. jo då.. jag syr i hop flätade längder (kant i kant) för hand..
så himmla snällt at hjälpa till med veden.. åå vad fint hår du har:) jätte vackert!!
bullar å grillat ser enormt gott ut..:)
i dag är här varmt 30¤ i skuggan.. kladdigt varmt..
kram

promenader på landet sa...

Jag blir jättehungrig när du berättar allt gott du har ätit!
Jättefina bullar jag gillar dina bilder!!
kram Maria

Lyktor och Tyg sa...

Vilket kul recept med citron och lime i bullarna. Kanske man skulle testa.

Spännande att se om det blir någon sommarstuga.
Kram Kristina

Majas skafferi sa...

Hej! Vilka goda mat-bilder du frestar med! Här grillades det runt omkring i stugorna igår,inte hos oss dock :( men nästa helg kanske..bullar med lime låter spännande! Ha det bra!

Beas sa...

Vilka härligt mumsiga bilder...jag förstår att det är värt att svettas lite för dem. :-)

Idag har jag slitit hela dagen i trädgården. Det känns riktigt skönt när man börjar ser resultat. :-)

Ha en fortsatt härlig söndag!

Kram Bea

Inas sa...

Hej Du!
Vilken härlig dag ni verkar ha haft det. Underbart... Vill bara önska dig en trevlig vecka. Goa kramar Ina

Vardagens guldkorn sa...

Bullar med lime, äppelkaka OCH grillat. Vilken lyxdag, men ni arbetade ju hårt med veden så det var ni värda tycker jag =0)
Hoppas ni får en fin vecka! Kram Linda

Gårdsromantik sa...

Men så mycket gott du frestar med!

Så spännande med stuga - minns hur vi letade i 5 år.

Sedan gav vi upp och köpte drömtomten och satte upp en gammal gård på den...men vi är inte färdiga än.


Kram Maud

Anonym sa...

Visst är det underbart nu när man kan vara ute och grilla/äta/umgås!

Lika härligt denna tiden varje år.

Karin/Rosa maränger.blogg.se