torsdag 23 april 2009

Torsdag


Nu har det gått långt mellan inläggen. Mycket att göra förstås, kvällsmöte på jobbet m.m. Jag och yngsta dottern har precis kommit hem från Friskis och Svettis. Hon ville inte vara hemma själv med storasyster och maken var på samfällighetsmöte. " Mamma, jag vill också börja på friskis!" var utlåtandet efteråt. Kul att hon gillade det, men det är ju liksom min grej...




Det växer för fullt i trädgården, vad de heter är en annan sak. ( Nu skakar nog mamma på huvudet...) Härligt att se dem ta sig upp ur jorden, lika häftigt varje vår! Idag var det riktigt varmt och skönt, använde mina 3/4 jeans till jobbet. Vi är ute så mycket det bara går, barnen på jobbet är så glada att få cykla, gunga och gräva igen.



Har bokat in tågresa till Göteborg i slutet på maj, ska träffa mina äldsta och bästa vänner. Hoppas, hoppas, hoppas att L får barnvakt! Var länge sedan vi sågs nu. Då blir det tjejsnack, skitprat och annat som gör livet värt att leva :-)

I morgon ska vi kolla in den lilla stugan, det är ju en dröm jag haft ett bra tag nu...

***

14 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

Hej synd att hon gillade att gympa.. hi hi. Det är skönt att få ha några saker för sig själv. Nu är ju mina barn stora så det är helt annorlunda nu.

Låter jättekul med resa till Göteborg.
kram Kristina

lolla sa...

hejsan
tack för titten
3/4 jeans ojojoj om jag skulle ha det hos mig skulle jag frysa ihjäl *fniss* nä inte riktigt men nästan..
Spännande med stugan
kram lolla

En Doft Av Lavendel sa...

Hejsan!
Ja nu är de liv å rörelse i buskar å snår, såå mysigt.
Fina blomster du har i er trädgård..hmm..jag vet inte heller vad de heter *fniss*

Du får anmäla dotra till barngympa om de finns i er närhet, så får du ha din egentid för dig själv =)

Trevlig Helg!
Kraam från Benita

gamla skolan sa...

Jag har också gått på Friskis och svettis i många år , men tyvärr inte dom sista 3 åren . Hinner inte och det är flera mil dit . Men det är härlig gympa !! Hoppas din tjejträff blir av , vi behöver sånt ! Kramar Susanne / den gamla skolan

♥ Fyra årstider sa...

Jag vann presentkort på Ikea i julas på 4000 kr..det räckte till hela baren..jag är inte miljonär..men det låter trevligt.
Kram Lotta

Lena sa...

Nu är en underbar tid. Mycket växer och frodas och vi får börja klä av oss lite. Och barnen får leka 'sommar'-lekar. Underbart.
Lycka till med stugköp. :)

Ha en härlig helg.

Mvh Lena

Speja sa...

Aha, de vita är botaniska tulpaner, det har jag också här i rabatterna. Nu hade jag tur, för det är nog det ända jag kan namnge någorlunda av mina växter.
Ha en fin helg!

Annika sa...

Härligt att kunna plocka fram lite vårligare kläder nu..... har rensat bort alla tjocka jackor o en massa mössor o vantar.... det växer verkligen så det knakar i din trädgård..... imorrn ska jag på loppistur igen.... jippie..... k anske hittar man nåt kul...Trevlig helg.. kram Annika

Inas sa...

Hej Du!
Jag blev lite chockad först... har hon blivit så stor nu... eller är det så att jag har blivit gammal? Friskis och svättis.... skulle behöva det här i lilla byn. Ville bara önska er en skön helg och goa kramar Ina

Lallis - liv och leverne sa...

Vad härligt att se bilderna från din trädgård!
Min äldsta dotter gillade också det där med Friskis och svettis när hon var med mig när hon var yngre.
Kram Lallis

Min Skattkammare sa...

Åhh, så många söta vårblommor! Jag älskar de små liven när de tittar upp ur jorden. Jag har inte heller koll på alla namnen på dem, men det gör inget! :o)
Önskar dig en härlig helg!
Kram till dig!
Kicki

Katarina sa...

Vilka härliga vårblommor! Ha en skön helg!
Kram Katarina

promenader på landet sa...

Hej! Vilken fin blogg du har så vardaglig och kul att läsa! Jag såg att du är förskollärare också det är jag med!
Kram Maria

Daniel sa...

Fnissa mycket på tjejfesten!