fredag 17 april 2009

Fredag


Så här vacker är kvällshimlen hos mig. Fick sån lust att göra ett inlägg, hade inga roliga bilder att visa så jag tog kameran i högsta hugg och gick ut i trädgården :-) . Så här såg min lilla "köksträdgård" ut i vintras:


Och nu, i väntan på plantor och frön...






Förra året var jag så desperat att jag sådde smörgåskrasse i nästan hela trekanten :-D , ville ha något snabbväxande! Och det fick jag, det tog över alltihop! I år har jag tänkt köpa plantor av olika kryddväxter, låta rabarbern växa upp och kanske trycka dit någon lavendel...

TREVLIG FREDAGSKVÄLL!
***

6 kommentarer:

Birgitta sa...

Jag har varit och besökt dej för första gången och tycker din blogg är trevlig och jag kommer åter. Ha det så gott och kram från Birgitta

Vardagens guldkorn sa...

Ja det är härligt med egna kryddor. Men på tal om att ta över, var då försiktig med oreganon den frösår sig duktigt. Min oregano har spridit sig ut i gräsmattan, du må tro att det luktar gott när maken klipper gräset =0)
Ha en skön helg!
Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som om du har samma tankar som mig. Precis det har jag också planerat att plantera.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Lyktor och Tyg sa...

Trevliga kvällsbilder, Jag älskar lavendel det tycker jag du ska plantera. Trevlig helg.
kram Kristina

hönemor sa...

Hej du, åk till Granngården, där har dom kryddörter, 6 st för 129 kr. Lavandel och andra sorter, jag köpte 6 lavendelplantor i går. Kram o Puss hjärtat mitt.

Inas sa...

Hej Du!

Ja, det är inte lätt med rabatter och små odlingar... men man lär dig av misstagen. Det kommer nog att bli bra, ha en skön helg och goa kramar Ina