tisdag 31 mars 2009

Tisdag



Här är en favorit bland påskpyntet, hon har redan börjat ladda inför Blåkullefärden. Jag tänker åka kvart i gran på skärtorsdagen, vem vill hänga med?



Yngsta dottern vill ha prinsessparty på lördag, så hon har skrivit inbjudan till tjejerna i klassen. Själv är jag lite tveksam, hon fyller ju inte år...men jag vill ju inte vara en partykiller så varför inte! Ett kul initiativ och ett tillfälle att samla klasskamraterna. Kan tänka mig att hon vill bjuda på något smaskigt... hon brås väl på mig kan jag tro ;-) Det blir till att ta fram bakböckerna, kanske vi gör cupcakes med rosa glasyr...

***

11 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

Jag röstar för prinessparty!Gör riktigt rosa cupcakes, och glittriga chokladbollar, krossa silverkulor och blanda med pärlsockret.
kram Kristina

Katarina sa...

Haha, vilken härlig påskgumma. Mina döttrar hade också prinsessparty för ett par år sedan, utan att någon fyllde år. Jag gjorde så att varje "prinsessa" fick några helt släta ljusa småkakor var och sedan fick de dekorera som de ville med glasyr och silverkulor m.m. Sedan lade vi de färdiga mästerverken i lite cellofan och band ett fint snöre omkring och så fick de ta hem dem. Väldigt uppskattat och enkelt. Ha det bra!
Kram Katarina

gulle hexan sa...

hej hej.. vad fina påsksaker du har:) så roligt att få se..
och goda läckra kakor :) blir så avundsjuk...
här har symaskinen krånglat hela tiden..så man blir galen.. har skruvat ner det mesta på den.. för dubbelkoller ..snart är den i småbitar . hoppas det går å sätta dit allt rätt:)
inge kul alafall..
kram

Annika sa...

Mmmmm ett prinsessparty är aldrig fel..... gillade Käringa..... här har jag varit smart o blockerat dörren till vinden med en massa tidningar o böcker medans vi renoverar...... kommer inte åt stora påskalådan....:( så det blir dåligt med kärringar på Nytomta iår..... Kram Annika

Britt sa...

åh, en riktig liten partypingla! va mysigt med prinsessparty!

Kram Britt

Lallis - liv och leverne sa...

Ja! Vad kul med prinsessparty:) Då kan ju stora prinsessan också vara med;)
Kram Lallis

lolla sa...

hejsan
Ja jag hänger gärna med på kvasten till blåkulla :)
Klart att ni ska ha prinsess party och ROSA ska det vara...
ha en bra dag lolla

Sjabbig men chic sa...

Vad roligt med prinsessparty. Och härligt med ett barn som förstår att partyn kan det aldrig bli för många av och inte behövs det någon särskild anledning heller. Prinsessparty det är något jag gått och fnulat på ett tag nu men för mig och mina vuxna prinsessväninnor!;)

Kram Lisa

Lisbeth sa...

Hej!
Åh vad trevligt med lite kalas fast ingen fyller år! Uppskattat av alla och du är en sån bäst-mamma när du låter det äga rum...
Underbart!
Ska kolla med mina tjejer (som fyller år i maj & juni) vad det ska vara för teman... OCH vara ute i god tid för en gångs skull!
Tack för inspirationen!
Ha en skön april!
Lisbeth

Lena sa...

Jag vill hänga med till Blåkulla! Jag passar perfekt i huckle. Kvasten ska poleras och trimmas.
Redo kvart i gran på skärtorsdag. :D

Vad roligt med ett prinsessparty! Det är så man ska leva. Blir man sugen på ett party så ska man ha ett. Gärna med rosa cupcakes. Hoppas ni får skoj!

Kramar från Lena

plingan sa...

Jag tänkte också till Blåkulla, så vi ses väl där :-)
Tack för din gulliga kommentar hos mig, jag blir så glad!
Kram på dig