lördag 7 mars 2009

Fredag och lördag


Fick inte orken och tiden att räcka till igår för ett inlägg, så jag gör ett par på raken :-) Igår "matade" jag surdegen med 1dl vatten och 1dl fint rågmjöl, den såg lite torr och ledsen ut men jag tänker inte ge mig. Hoppas "Leila bakar" lägger ut fortsättningen så jag vet hur jag ska göra...





Hade lite idétorka igår när jag kom hem från jobbet. Vad ska vi ha till fredagsgott?!? Paj kan ju inte vara fel, så jag samlade ihop rester från kylen: kycklingbitar, paprika, äggplanta, squasch, och frusen julskinka. Detta hackade jag samman och stekte i panna med salt, vitlök och peppar. Pajdegen som finns i Mat-Tinas bok:"Jättegott Tina!" är så bra. Den är mager och blir mer som bröd. Täckte detta med cremefraiche, ägg och ost och tomatbitar. En sallad till detta och middagen var komplett! Maken och jag smaskade, tjejerna petade...




Gör ett till inlägg när jag har bakat lördagskakan...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Surdegsbrödet blev riktigt lyckat =) JA du måste ha plast över men det är nog bara att du matar den med vatten och mjöl igen så blir den mindre torr...

hemtrevnad marie sa...

Du bakar och står i...så mycket gott du gör!!
pajen ser smaskig ut också, gott att kunna ta tillvara det som kylen bjuder!!
ha det gott i helgen!!
kramis

hönemor sa...

Hej du, den pajen såg god ut är det något kvar? Kommer ni ut i morgon, jag har en päronkaka med aftereight i + vispad grädde till 11-kaffet. Puss o Kram

Sjabbig men chic sa...

Åh, vad gott med paj! Jag älskar paj och den där ser supergod ut.

Kram Lisa