torsdag 19 mars 2009

Torsdag


Har haft två kvällsföreläsningar denna vecka, tiden har inte räckt till för bloggande...Båda handlade om värdegrunden inom förskola och skola. Lärorikt att bli påmind om sådant man redan vet och kul med ny information :-) Men nog blir man trött efter att ha jobbat, hämtat barn och läst läxor och lagat middag för att sedan sitta i tre timmar med full koncentration på föreläsare.

De små stunderna innimellan har jag njutit av det vackra vårvädret, känner hur fräknarna liksom poppar upp i ansiktet.

Har ännu inte provsmakat bakverken, så jag hoppas att de smakar gott i morgon när jag ska bjuda mina arbetskamrater på fika!





Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och tvaga mig med en favorit. Är barnsligt förtjust i doften från barnängens tvål!

På återseende, kram Eva.


***

7 kommentarer:

Vardagens guldkorn sa...

Ståndaktigt att inte ha nallat av kakorna! Hoppas du hinner vara med och smaka imorgon nu =0)
Kram Linda

Inas sa...

Ja, Barnängens tvål är inte fel. Jag tänker alltid på min lille son när jag känner doften av tvålen. Hoppas att det smakar gott i morgon. Ja jag fick åka i väg 4 mil i dag enkelväg för att jobba på förskolan i dag och lämna och hämta först och sist idag inte roligt. Men det var kul att jobba. Det är alltid roligt att förkovra sig även om det i bland kan bli lite påminnelser och aha upplevelser. Ha det så bra kram Ina

Sjabbig men chic sa...

Men nu är veckan gjord och lite klokare är vi både du och jag! Ha en riktigt bra fredag!

Kram Lisa

Anonym sa...

hihi, kul med fräknarna där! Hoppas fikat smakar!

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejhej!
Mmm..va mycket gott du gör då!! Blir så sugen =P Jag bara spar på en massa recept bla ifrån Bagarstugan sedan händer de inge mera *fniss*

Hoppas att du har det bra!
Önskar dig & din familj en skön helg!

Kraam från Benita

hönemor sa...

Hej du gumman min, smakade kakorna bra, blev det någon över till mig. Vad fick du för gott i kväll, träffade de dina i affären. Puss o Kram.

gulle hexan sa...

hejsan..:) å tack för din söta kommentar.. ja bosse är en enormt stor katt 10 år gammal..
.. men jag har problem med hans päls.. för hans underhår är lixom som mjukaste lammull. å det gör att det tova sig så lätt!
dina kakor ser goda ut.. jag e *kakmonster*.mums mums.. skicka hit nårra:D
jag förstår det kan vara fullt upp med både jobb å hem å barn..det Minns jag allt för väl..
men.. tiden flyger.. å så har man plötsligt massa tid över:)
jag önskar dig en riktigt skön helg:D
Kram kram