lördag 28 mars 2009

Lördag


Somnade tidigt igår, snarkade gott när finalen av Let´s dance gick av stapeln...Maken tog kort på mig, yngsta dottern och katten när vi sov så fridfullt. Kul att se idag, glasögonen satt kvar om än lite snett :-D.







Vi har plockat fram påskpynt här hemma, porslinsfigurerna känns som gamla vänner. Barnens alster ska också fram , de färgglada sitter på fläkten och tjattrar med varandra. Ett fasligt väsen idag när jag knäckte ägg till våffelsmeten ;-)




Det smakade gott med chokladkakan jag bakade i tisdags, den var sådär lagom kletig inuti!
Nu ska jag nog bränna lite kalorier, hör att de spelar Wii på övervåningen...

***

9 kommentarer:

Inas sa...

Hej Du! Det ser gott ut... riktigt smarrigt. Det är något man längtar efter en lång arbetsdag inom vården. Å tänk att det snart är påsk och pyntet ska fram. Jag har inte så mycket och min son har inte hunnit tillverka av påsken än. han är 3,5 så det kommer. Ha en trevlig kväll goa kramar Ina

Lyktor och Tyg sa...

Goda grejer du visar. Jag brukar ockås snarka så skönt i soffan på fredagkvällar.
kram Kristina

Sjabbig men chic sa...

Visst är det roligt med påskpyntet nu?! Det känns så verkligen GLAD påsk. Alltså vad menar jag nu? Jo, men att man blir så glad!

Kram Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle behöva bränna många kalorier om jag bakade så mycket som du gör. Kan ju inte låta bli att äta allt sådant gott.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis

♥ Fyra årstider sa...

Vilket sött påskpynt..gillar de söta äggen.
Kram Lotta

Åsa sa...

Åh det ser gott ut med kladdkaka fast jag nyss smällt i mej kaffe och skräpkaka. Tur att man kan sova ändå.

Funderade när man kunde börja att ta fram påskpynt men ser att många av er har börjat.

Kram Åsa

Speja sa...

Oj, vad du frestar. Både med påskpynt och chokladkaka...;)

Vardagens guldkorn sa...

Mysigt att plocka frm lite pynt! Vi brukar alltid åka till stugan i norrland över pås så jag har inget påskpynt här hemma. Får bli en sväng till panduro idag för att kolla om det finns något enkelt och inte alltför gult(är lite känslig för det där pippigula) Kan bli svårt så här i påsk tider =0)
Smaskig kaka du! Inne hos mig hittar du receptet på senaste föräldra fikat en smaskig mazarinkaka. ha en bra vecka!
Kram Linda

Daniel sa...

ojojoj så påskgött!

Ibland måste man få fuska å börja i god tid!