onsdag 4 mars 2009

Onsdag


Så har halva veckan redan gått, hjälp vad fort dagarna går! Snön som kom håller på att smälta bort och det tycker jag om :-) Solen lyser till och med så nu vaknar vårkänslorna igen :-) Stannade till vid affären för att köpa ost och hörde hur något ropade på mig "Ta med oss hem!", det var två stycken krukväxter som var sugna på ett nytt hem. Vilken tur att jag köpte nya krukor på IKEA ;-)






Bloggerskan Leila bakar har inspirerat mig till att göra en egen surdeg! Nu ska den stå i två dagar i rumstemperatur, jag hade bara Fint rågmjöl hemma så vi får se hur detta går...





Gillar mina vita mini-tulpaner jättemycket!
Tack käre make, puss.

***

8 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Tänk att det är konstigt det där hur blommor och för all del saker kan ropa: att nu jäklar tar du mig!
Så brukar massor av snygga män och killar ropa också men dem ignorerar jag känslokallt!
Tyvärr, upptagen, men du lilla blomma får följa med mig hem!

Kram Lisa

Vardags-mirakel sa...

Hihihi ja man kan ju inte ta med vad som helst ;-)

hönemor sa...

Hej du, vad fina blommor du har, ska bli intressant att se vad det blir av surdegen, har aldrig gjort någon sådant. Puss o Kram

Anonym sa...

Å va kul att du oxå gör en surdeg...måste jag följa och se hur det blir, jag är lite skeptisk till min egen...jag tror det går lika bra med rågsikt.
Fina blommor, det förgyller alltid hemmet med färska blomster =)

Marie sa...

Blommor skulle alltid få följa med hem....och så enkelt att liva upp ett rum eller ett humör med en bukett tulpaner.

Vit Gladiolus sa...

Åhh jag älskar dessa blommor du har på bild!!! Jättefina bijder!!
Kraaaam

Vit Gladiolus sa...

Glömde om spikmattan...
Jo, visst är den kanonvass, men det går över efter ca 5 min och då känns det bara skönt!!
Köp och prova!!! .)
Kraaaam

♥ Fyra årstider sa...

har aldrig gjort surderg..lycka till.
Kram Lotta