måndag 9 mars 2009

Måndag


En härlig helg ligger bakom oss. Besökte mamma igår, fick smaka hennes goda kaka : päron, solrosfrön och after eight i långpanna. Svårt att hålla vikten när man bjuds på smaskigheter och inte kan låta bli att baka själv:-) Surdegsbrödet blev riktigt lyckat, lite säregen smak men så ska det vara. Gott med mjukost, vitlökssalami och gurka på! Tack till "Leila bakar" som tipsade om receptet. Detta kommer jag snart att göra om.





Har varit på utlämningsstället för paket, äntligen har de nya gardinerna kommit! Är så sugen på att se dem uppsatta, stryker dem nog utan att tvätta dem först...Sen tar jag nog ett kort :-)






Gillar den här saften skarpt, nu kan vi leka IKEA här hemma. Bara lite köttbullar och älgpasta så är det som på restaurangen ;-) Barnen äter detta som besatta när vi är där...

***

8 kommentarer:

Trollmor sa...

Jag blir alltid sugen på något gott när jag besöker dig ;-)
Måste testa att göra eget surdegsbröd framöver, låter spännande.
Hoppas gardinuppsättningen blev till belåtenhet :-)
Ha en fin vecka!
Kram Trollmor

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul med nya gardiner och så gottigt brödet verkar!
Kram Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket gott du har bakat. Håller med dig om att det är svårt att hålla vikten när det finns så där mycket gott.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Sjabbig men chic sa...

Den där pajen låter inte alls dum! Det blir spännande att få se nya gardiner sen för det får vi väl?!

Kram Lisa

Anonym sa...

Vad kul att du åxå gillar den här saften
jag köper den alltid när jag kommer på IKEA, den är super
kram lolla

Anonym sa...

va kul att brödet blev bra! =) Det är visst inte så svårt med surdegsbröd som alla tror, inklusive vad jag trodde...citronkakan ser fantastisk ut! =)

Titti underkalas-eken sa...

Åh vad mycket smarrigt man hittar här! Citronkakan skall jag absolut pröva! Ha en fin vecka! Kram Titti

Lyktor och Tyg sa...

Den kakan verkar helsmarrig. Ovanlig. SKa prova saften någon gång vi är inte så saftiga av oss.
kram Kristina