lördag 21 mars 2009

Fredagsmys och lördagskaka!


Kakorna fick mycket beröm på jobbet ;-) Det blev fyra över så barn och make fick också en smakbit.


Det ni nu kommer att bevittna hör inte till vanligheterna ;-)......










Maken är bra på att svänga ihop olika slags röror, men bakning händer inte så ofta. Men denna fredag bakade han bröd och fräste upp kycklingkebab! Så gott det smakade!




Fick björkkvistar av pappa för ett tag sedan, nu har de slagit ut så fint i vasen här inne.











Idag har jag tagit det lite lugnt, känner hur en förkylning kommer smygande... Har dock fikat med en god granne, slängt skräp och bakat en banankaka. Fick skära av två bitar, maken vill ju inte ha "klet", svärfar har namnsdag idag så vi sparar kakan tills han behagar komma.... Snart hoppas jag :-).......

***

11 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken duktig man du har som fixar och donar så. Min får nog hålla till och snickra och greja istället. så gott det ser ut med baket. Härligt att kunna fixa i trädgården.


Ha en skön helg!
Kramar Ullis

Anonym sa...

Visst är det härligt när mannen fixar god mat...
och din kaka ser väldigt frestande ut..
kram lolla

Anonym sa...

oj va duktig din man är! =)

Banankakan ser himelsk ut. Jag har bakat till tjejmiddag ikväll, bilder kommer snart!

Du har haft bäst namnförslag till kakorna hitills. =)

Sjabbig men chic sa...

Om jag säger så här: vilken tur att vi ska äta nu. jag tror att jag alltid måste göra så att jag besöker din blogg innan något gott ska intas annars blir man ju så sugen så man dör.

Kram Lisa

Inas sa...

Härlig kaka, hoppas att du slipper att bli förkyld och att du får en fortsatt trevlig helg. med lördagsmys goa kramar Ina. (Lite trött sjungit hela dagen men det var underbart roligt konserten blev bra)

hönemor sa...

Hej på dig. Han är allt bra duktig din gubbe, tyckte tösera om maten, det såg väldigt smaskit ut. Idag ska göra aborrgryta med grädde, dill och purjolök. Puss o Kram.

♥ Fyra årstider sa...

Bakning är så kul..hrä har lilla dottern bakat kladdmuffins.."mamma jag är som leila som bakar cipcake"..sött va?
Kram Lotta

Katarina sa...

Vilken mumsig kaka! Och vad härligt med en bakande man, inte fel. Hoppas du slipper förkylningen. Kram!

Inas sa...

Taack för att du tittade in... Gospel är kul, sjungit i nästan 30år i kör och det är fortfarande lika kul. Så... kom med och sjung... det kanske finns någon i din närhet... Goa kramra Ina

gamla skolan sa...

Oj ! Så gott allt ser ut och låter !Kramar Susanne / den gamla skolan

Lallis - liv och leverne sa...

Jag tror jag ramlar ut soffan, vad massa smaskens!:)
Kram Lallis