måndag 30 mars 2009

Måndag


Har precis tittat runt på bloggar som jag följer, jag blir glad, inspirerad och lyckligare av allt ni har att visa och berätta! Vilken underbart ny värld som öppnat sig sedan jag började med detta, det blir en gemenskap mellan helt för varandra okända människor... Jag blir lite känslosam när jag är trött ;-)









Dessa påskpippifåglar har hängt med oss ett tag, det är som att träffa gamla vänner när de packas upp ut påsklådan. Barnen vill helst pynta hela huset, själv tycker jag att påsken kan hålla sig i köket... Gult är uppiggande, men ingen favoritfärg för mig...

Var på bio igår, jag och en väninna såg "Män som hatar kvinnor". Har ej läst böckerna så jag visste inte vad jag hade att vänta... otäcka scener varvat med humor, spänning och känslor. Jag satt på helspänn med godispåsen hårt kramad i knäet. Svenska skådiseliten spelade rollerna. Den kan jag varmt rekomendera!

***

8 kommentarer:

Vardagens guldkorn sa...

Maken har läst böckerna och tjatar om filmen. Jag är rädd att den är för otäck för mig ,jag vill ju ha kärlek och humor =0), men vi får väl se det kanske blir som han vill...
Kram Linda

Inas sa...

Hej Du! Ja jag har hört att den filmen ska vara bra men otäcka scener... Ja jag gruvar lite till påsken och alla kycklingar om du förstår vad jag menar... Det blir så mycket gult och fjädrar. Jag försöker att håll det neutralt. Jag såg en bloggerska som målade om sitt påskägg vitt och pyntade det vackert... vore kanske nått... Goa kramar Ina

Trollmor sa...

Håller med dig om att bloggandet ger så mycket, inspiration, tips och så alla fina vänner :-)
Filmen är jag mycket nyfiken på.
Önskar dig en fin vecka.
Kram Trollmor

Sjabbig men chic sa...

Vilken liten goding som ligger och sover! Supersöt.
Jag har inte sett filmen än (det kommer jag att göra) men jag har läst alla tre böckerna och jag säger bara: LÄS DEM!

Kram Lisa

♥ Fyra årstider sa...

Jag håller med bloggvärlden är bland det bästa jag har.
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Har inte hunnit se den än. Håller med dig att blogga var en av de roligaste saker jag börjat med. Har inte tagit bilderna utan lånat dem från nätet. Glömde ju kameran hemma. Mysigt var det.

Kramar Ullis

Lyktor och Tyg sa...

Visst är den bra!!! Jag har läst böckerna så nu väntar jag på fler filmer.
Kul att du är med i min utlottning.
kram Kristina

Lena sa...

Ja, visst är tekniken underbar. Att lilla jag, här i västerås, får titta in i ditt hem och se vad du bakar för gott. :D

Kramar från Lena