måndag 16 mars 2009

Lyckodag!



Vilken bra dag! Slutade tidigt och hämtade barnen direkt efter skolan, åkte till mamma och fick eftermiddagsfika. Barnen påskpysslade, målade på plastägg ( händer och golv...) Jag fick en fin kjol och en hel hög med veckotidningar med mig hem!







När vi kom hem hämtade jag in posten och i brevlådan låg ett paket till mig! Gissa om jag blev glad och nyfiken :-) C. i Grythyttan hade varit på kurs och stött på fina saker på sta´n som påminde om mig. Så fin väska och kökshandduk jag fick! Tack, de passar mig perfekt :-)








I brevlådan låg också ett alldeles nytt exemplar av favorittidningen Allt i hemmet! Hade även en ursäkt för att få baka idag, min tur att ha fredagsfika och jag är upptagen resten av veckan. Så jag är ute i god tid och fryser in fikat så länge. Brownieformar heter de och receptet kommer självklart från bagarstuge- Lisbeth. Ska inte ens provsmaka, det ni!





En riktigt lyckad dag, känner mig som en prinsessa!


***

15 kommentarer:

Lisbeth sa...

Vad trevligt att det blev lyckat, de är ju alltid lika goda de godsakerna.

Ha en fortsatt underbar kväll!
Kram Lisbeth

Lyktor och Tyg sa...

Vilken härlig väska!!
Kan du inte skicka över lite goda saker til mig.
kram Kristina

Vardagens guldkorn sa...

Vilken härlig dag! Förstår att du mår gott! Smart att frysa in kakorna och slippa stressa i slutet av veckan. Visst hittar man mycket smaskigt hos bagarstugan! Jag tycker att du var mycket ståndaktig som inte ens provsmakade =0) Jag har en liten bit kvar av helgens nougatrulle i kylen, risken är att jag faller för den lite senare, den var väldigt smarrig.
Ha det gott!
Kram Linda

Inas sa...

Bra att du har haft en lyckad dag. Jag känner igen den väskan och duken den är fin ha det bra Ina

♥ Fyra årstider sa...

Jag ska blogga en stund sedan ska jag med läsa allt i hemmet.

Anonym sa...

Visst är det härligt med såna här dagar som du fick...
Att få en bunt veckotidningar och bläddra i är toppen.
Själv längtar jag till Leilas magasin kommer im postlådan den 27 mars
ha det bra
kram lolla

hemtrevnad marie sa...

Fick också Allt i Hemmet idag...har hunnit igenom halva ...sparar resten till läggdags...
Vilka smarriga kakor...får ta och kika in hos bagarstugan!
ha en fin morgondag!
kramis

Lallis - liv och leverne sa...

Åh så härligt med sådana dagar:)
Kram Lallis

gamla skolan sa...

Mmmm ! ser så himla gott ut !!! måste nog gå och se om jag kan hitta något i skafferiet ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Sjabbig men chic sa...

Och du bakar och donar och allt ser hur gott ut som helst! Jättefint mönster på väska och kökshandduk!

Kram Lisa

Åsa sa...

Vilken fin väska och handduk. Och kakorna ser smarriga ut.

kram Åsa

Anonym sa...

vilken underbar dag du verkar ha haft! =) Mysigt värre!

Sköna o Gröna Ting sa...

Oj oj.., vilken underbar dag du hade, lyllos du!!!
Ja, bakat har jag inte gjort på länge nu och du kan tro jag blev sugen när jag såg dina goda brownies.
Nu bara målas det till höger och vänster, blir snurrig av att titta mig runt i lägenheten, många projekt på gång samtidigt.
Nu är iallafall snart köksbordet färdig målat och jag kan snart sitta som en normal människa och äta min mat..., skönt!

Nu skall jag förbereda för blomsterbilen som kommer i eftermiddag, rensa undan bland hyllorna och göra plats för nya härligheter..., vårblommor!!

Ha en underbar vecka och ta väl hand om dig!

Kram Marianne

Inas sa...

Tack för att du skriver på min blogg, det värmer. Ja, vi har nog lite samma stil. Jag gillar att läsa din blogg. Ser att du är förskolelärare, Jag är fritidsledare så det är inte så långt från varandra. Det är kul med skapande, bakning, promenader när man hinner.

Ha en riktigt bra dag. Tittar in igen Kram Ina

Britt sa...

det såg smaskigt ut, var har du hittat receptet?

Vilken söt handduk, kul att få så härliga presenter.

Kram britt