onsdag 25 mars 2009

Vårfrudagen


Fick detta exemplar av mamma idag! Vi bjöd in oss själva på våfflor ;-) Yngsta dottern tog telefonluren när vi kom hem och ringde mormor. Det har alltid varit min favoriträtt, så underbart gott med grädde och hallonsylt på. Barnen åt som de aldrig sett mat förut så idag slapp jag laga middag, tack kära mor!





Vi har precis dekorerat björkriset som pappa plockat åt oss. Färggrannt så det förslår! Ska nog köpa Påskliljor att blanda ut riset med. Vilka fina kommentarer jag fick på förra inlägget, alltid lika kul att läsa vad andra tänker och tycker :-)

***

13 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

Hej jaså den har kommit nu Leilas tidning. Ska köpa den och se hur den är.
Påsklijor blir bra i riset.
kram Kristina

gulle hexan sa...

hej:)
tack för din söta kommentar hos mig innan..det värmer..
oåååh din lyckost!! som fick goa våfflor hos din mor..:)
jätte gulligt påskris du dekorerat..
har själv farit med gubben i dag på sjukhusbesök.. det tog hela dagen..*tröttsamt*
kram

Anonym sa...

hejsan
just den tidningen låg på mitt köksbord idag när jag kom hem...
Jag = superglad.
he det gott lolla

Inas sa...

Hej Du! Jag får nog kolla in den där tidningen i affären. har aldrig sett den ens, Men man kan inte veta allt...;-) Min dag har bestått i att laga våfflor, sjungit med en massa bäbisar, och läst ekonomi "starta eget" så nu är man lagomt mör i kroppen men ha det så bra och goa kramar Ina

Ullis/Leva på landet sa...

Här blev det också våfflor. det blev barnen glada för. Nu ska jag läsa Leilas tidning.

Kramar Ullis

Annika sa...

Mums... vi frossade också på våfflor..... med grädde o sylt....kalasmat.... påskris ja.... måste nog ta in det nu om man ska hinna njuta av det nån stund.... påsken är ju så kort..... Kram Annika

Katarina sa...

Den tidningen måste jag också ha, verkar ju hur mysig som helst. Vad fint påskriset blev. Vårt brukar också bli färgglatt och det tillkommer bara fler och fler saker varje år. Men så är det ju när man har barn. Det görs nytt pynt hela tiden och allt måste ju få vara med. Ha det så bra!
Kram Katarina

Britt sa...

visst är det gott med våfflor? Men jag äter så många att jag nästan föräter mig! Därför klarar jag mig länge till nästa gång. ;-)

Åh, jag får nog också köpa Leilas tidning och testa. Måste ju kolla om det är nåt för mig också...

Kram britt

Vit Gladiolus sa...

Härliga färger i björkriset!! Jag måste med köpa Leilas tidning. Å äta våfflor...;)
Kraaaaaam vännen

Anonym sa...

Jag vill också ha Leilas tidning - nu! Men jag var sen med att skicka in om att jag ville prenumerera på de första numren så den kommer väl.

Karin
Rosa maränger.blogg.se

Lallis - liv och leverne sa...

MÅste nog ta och spana in Leilas tidning. Vad fint riset är:)
Kram Lallis

gamla skolan sa...

Jag vill också ha den tidningen . Skall se om jag hittar den idag , när jag handlar ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

♥ Fyra årstider sa...

Leila är min största inspirationskälla.
Kram Lotta