fredag 27 mars 2009

Fredag



Puh! Äntligen helgledigt, en påfrestande men rolig dag på jobbet. Vi var en personal kort idag samtidigt som vi ansvarade för storsamling i hela huset, möte med chefen och dessutom fredagsfika. Ja det är tufft att vara förskollärare :-) Cirkus var vårt bidrag till den gemensamma samlingen, barnen var så duktiga! Några var lindansöser, två starke Adolf, ett lejon med tämjare, ormtjusare, trollkarl och naturligtvis clowner. Själv var jag en kombination av cirkusdirektör och skäggiga damen.




Jag och yngsta dottern bakade fyllda bullar och tekakor i eftermiddags. Det var slut på mjölk så istället för vaniljkräm fyllde vi hälften med smör, kanel och socker och andra delen med jordgubbssylt. Smakade gott efter de hemmagjorda hamburgarna. Jag var lite lurig och blandade i ekologiska bönor som jag mixat slät och blandade i köttfärsen *hi,hi* de märkte ingenting! "MMMMM, vá gott!" sa de om maten för en gångs skull....









TREVLIG HELG!

***

7 kommentarer:

Marie sa...

Detta såg ju riktigt smarrigt ut. Och ibland måste man vara lite smart, lite dolda nyttigheter. Kram och skön fredag!

hönemor sa...

Hej du gumman min, ska du lura tösera så? kommer du ihåg när du va liten, jag hade rårivna morötter i köttfärssåsen. Lilla gubben har åkt på magsjuka, så här ligger all snö kvar, han kanske orkar ut till traktorn idag. Puss o Kram.

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej Eva!
Kul att du ville vara med i tävlingen, håller tummarna för dig!
Ser hos dig att Gamla Skolan har oxå en tävling, tjusig skål..., den vill man vinna!
Och du är redig och bakar och står i, själv så skulle jag ge mig på en enkel sockerkaka häromdagen och den blev platt som en pannkaka.., sur blev jag.
Men men, den gick väl att stoppa i sig, en aningen kladdig bara.
Hoppas du får en underbar helg och att solstrålarna hittar till dig oxå...
Kram Marianne

lolla sa...

hejsan
ja nog har man fullt upp när man jobbar som förskollärare, det är många järn i elden då....
man är verkligen en månsysslare..
ha en trevlig helg
lolla

IKT i min vardag sa...

Så mumsigt! Smart att mixa ner bönor. Har precis som du också läst den där boken om matfusket och tänker också mycket på att äta äkta vara. Inga halvfabrikat och annant konstigt här inte! ;)

Linda :)

Lena sa...

Åh, du har alltid så mycket gott att visa upp. Vad duktig du är! Pysslar och bakar m.m. :)

Ha en trevlig Söndag.

Mvh Lena

Leila bakar... sa...

mumsigt! Vad mycket gott, tur att ni har wii =)