torsdag 5 mars 2009

Torsdag


Har nyss kommit hem från ännu ett roligt Friskis pass. De spelar de senaste låtarna och tempot är högt, förstår inte varför jag väntat så länge innan jag började gympa. Det är ju svinkul! Spelar ingen roll vad man har på sig, men det skulle vara kul med ett par fräcka skor och en snygg topp...



Foto: Elsas Hem


Jag känner ett stort sug efter något gott, sött och kletigt...Ser fram emot fredagsfikat på jobbet, E. har bakat kärleksmums från Leilas bakbok! På kvällen ska jag ta fram de frusna banan-skivorna och blanda dem med kakao, honung och lite vatten, köra till slät glasskräm och bara njuta!





Har två katter, en snäll och kelig och så den här. Sur, elak och jobbig...väcker oss på natten för han vill ut...hugger efter oss...ligger där mina ben ska vila på natten och ändå är han fortfarande vid liv?!? Djurkärlek eller dumhet...Hoppet är det sista som överger människan!

***

10 kommentarer:

Anonym sa...

Den där glasskrämen lät god...det måste jag testa. =)

Vardagens guldkorn sa...

Är inte det typiskt... att när man har tränat så blir man så där sötsugen. Provade ett recept från bagarstugan idag, havrekakor med vit choklad, inte tokigt alls och superenkla att göra. Jag och 6 åringen hjälptes åt. Nu är det ju snart helg å då är det ju läge för något gott också... glasskrämen lät ju inte så tokig... =0) Ha det gott! Kram Linda

Annika sa...

HAr läst ikapp nu o jisses vad du hinner.... skönt att få hem barnen kan jag tänka men kul för dem att få vara borta o bli bortskämda..... åh jobbar du på bibliotek..... har alltid varit ett drömjobb för mig..... äääälskar ju böcker..... ja så är man nyss uppstigen ur bingen då o lagom seg i bollen efter jobbnatten... har 3 kvar o hoppas innerligt att det blir liiiite lugnare inatt....:) fick nog vila benen ett par timmar inatt annars var det full farrt.....:) ha en skön helg...Kram Annika

IKT i min vardag sa...

Vilket bra tips med "glasskrämen" för att hålla sötsuget borta, måste testas.

Friskis & Svettis är så kul, men tyvärr kommer jag aldrig iväg...

Linda :)

Sjabbig men chic sa...

Vad roligt att du tycker att det är så roligt! Det är svårt att få rutin i något man inte tycker om.

Kram Lisa

Annika sa...

Jaja som jag sa.... luddig i boööen när man jobbar natt...:) läste " tog bilen till biblioteket " o " jobbar på småbarnavdelning" såg dig i ett hav av underbara barnböcker...:) har ju läst tidigare att du jobbara med barn men minnet.......du vet.... Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Låter skönt med Friskis och svettis. Här blir det ingen träning alls just nu. Får ta det när jag blir piggare.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Lyktor och Tyg sa...

Hej
Visst är det kul att gympa, gick på aerobics mycket för några år sen, tyvärr vill inte min kropp lika mycket så förr.

Va smaskigt det lät med bananerna.
kram Kristina

Anonym sa...

Gud vad jag blev sugen på något smaskigt när jag läste ditt inlägg
kul blogg du har
kram lolla

♥ Fyra årstider sa...

Söt kisse..men vilken buse som biter er i fötterna.
Kram Lotta