söndag 15 mars 2009

Skaparlust!


Var som sagt riktigt på alerten i går. Sydde för glatta livet! Det blev en kappa till köksfönstret av styvsvärmor C´s gamla längder, och en kjol till någon av döttrarna. Hittade stuvbitar och stryka på märken i mina tyggömmor. En dröm är att ha öppna hyllor med plats för tyg sorterat efter färg...



En löpare utan att behöva sy ett stygn.



"Mamma den går ju inte att leka i.." var kommentaren till min kjol...



Men söt blev den i alla fall!





Cool tjej, på väg till återvinningsstationen. Min familj syns till vänster på kalendern :-)

***



7 kommentarer:

Vardagens guldkorn sa...

Du har inte legat på latsidan du inte =0) Tänk vad mycket man kan göra av lite stuvar! Vill inte tänka på hur mycket av den varan jag har nere i källaren. Jobbade på tygaffär ett tag, du kan ju tänka hur många tygbitar som fick följa med hem för att den "kunde vara bra att ha" Någon gång kanske jag kommer till botten =0)
Ha en bra vecka!
Kram Linda

Lyktor och Tyg sa...

Snyggt!!
Jättefin kjol. Det är så kul att sy.
kram Kristina

hönemor sa...

Hej du, väldigt vad du har varit aktiv under helgen, du skulle ju ligga på soffan och bli uppassad skrev jag ju. Kjolen blev jättefin, tösera kan ju ha den när dom är ute och fingår i sommar.Puss o Kram.

Britt sa...

jättesöt kjol, den kommer att bli perfekt till sommaren.

Kram britt

Sjabbig men chic sa...

Vilken cooling längst ner! Och händig och duktig och allt är du. Det blev jättefint!

Kram Lisa

Anonym sa...

Oj vad du har pysslat på
gardinerna blev ju jättefina och löparen åxå
Gilar mönstret på dem
kram lolla

Katarina sa...

Oj, vad du hunnit med mycket! Kjolen var verkligen söt.
Kram