onsdag 11 februari 2009

Bokmalen


Skönt att sluta tidigt, jag och lilltjejen slutade samtidigt så vi tog oss en tur till biblioteket. Det är mysigt att gå runt och kika på böckerna, jag vill gärna att våra barn ska upptäcka tjusningen med en bra bok. De öppnar dörrar till så många världar, man kan drömma sig bort till fjärran länder eller andra tidsepoker. De piggar upp när man är deppig eller ger rysningar utefter ryggraden när man träffar på en riktigt bra deckarroman. Man blir inspirerad till handarbete eller trädgårds odling, ja böcker är bland det bästa jag vet!

Sedan hämtade vi ut ett paket från Ellos, jag har äntligen kommit mig för att köpa nytt överkast. Det blev ett nougatfärgat, är svag för cremefärger... Ska tvätta det före användandet så det dröjer några dagar innan jag får se hur snyggt det kan bli. Önskar mig små, nätta nattduksbord och ett par vackra vita lampor att matcha till detta...

Stora tjejen hade med sin bästis hem, orkade ej steka pannkakor så det fick bli tjockpannkaka i ugnen. Gott med äppelmos och rivna morötter, de åt flera bitar trots att den var något kladdig inuti :-)




Så´n chokladabstinens idag, var bara tvungen att norpa några bitar ur skafferiet.



8 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Ja, böcker är verkligen något av det bästa som finns!
Mmm, vad gott! Tjockpannkaka och sen lite choklad.

Kram Lisa

hönemor sa...

Hej du vad gott det låter med tjockpannkaka, det var länge sen jag gjorde. Vi tar med kvistar till fredag när vi ska till stan. Puss och Kram.

Sköna o Gröna Ting sa...

Oj oj oj oj..., NU blev jag svett under armarna..., kommer jag att klara det här tro???
Tack snälla för att ni försöker hjälpa mig, skall genast göra ett försök!
Håll tummarna att det går vägen....

Hör av mig snart om hur det gick.
Kramar så länge
Marianne

Sköna o Gröna Ting sa...

Nu är jag här igen!
Startade datorn men det enda som händer är att min bakgrundsbild kommer upp, ingen meny visas någonstans, helt tomt.
Provade att trycka på F8 knappen i alla fall men ingen svar överhuvudtaget..., ja, den är helt död. Fattar det inte, började igår med att jag inte kom in i Outlook, kunde inte läsa mina mail.
Internet gick lite trögare än det brukar, kändes som om den skulle klappa ihop vilken minut som helst.., och det gjorde den ju oxå.., trist!!!

Ni är för gulliga som gav mig tips på några försök men jag tror att datorn får göra ett besök hos "doktorn" trots allt.
Tur att jag har den gamle datorn, trög men fungerande.
Det jag saknar mest av allt är ju mina bilder, vill kunna göra inlägg med härliga vårbilder men det får vänta!

Tack för er hjälp, det uppskattar jag JÄTTEMYCKET!!!
Var rädda om er och du..., hälsa gubben och tacka!

Kram kram

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Eva!
Tapeten kommer ifrån kollektionen Anno 1905 det är Boråstapeter som gör dem. De finns i olika kulörer.

Jag har tröttnat på dem..vill ju ha mera vitt nu =)

Önskar dig en skön helg!

Kraam från Benita

Sköna o Gröna Ting sa...

Hmm..., har provat ditt sista tips men nä du..., den får nog ta en tur genom fönstret i alla fall!

Nu skall jag sätta mig i soffan och tjura lite.., känns sååå tomt utan min dator!

Sussa gott och tack för hjälpen!

Kramar Marianne

Åsa sa...

Ja chokladen såg god ut men pannkaka...nja i vanliga fall men inte just nu efter magsjukan. Pratade om vilken mat vi skulle göra idag och sa absolut inte pannkaka.

Biblioteket är mysigt att gå till men tyvärr så hinner jag nästan aldrig lämna tillbaka i tid.

Och värken är inte rolig men man får göra det bästa av det. Jag slutade ett butiksjobb efter 17 år och startade eget på halvtid och får göra det jag älskar. Det var inget jag planerade men ville inte vara arbetslös. Fotproblemen ska gå över men kan ta upp till 6 år. Fast jag har haft det sen 2002.

Kram Åsa

Maria renoverar sa...

Hej!
ja, bibblan är ju alltid mysigt. Får ta med barnen dit i kväll. Då kan man ju hitta roliga inredningsböcker och jag älskar böcker om gamla hus.
Ha det bra!
Maria
http://mariarenoverar.blogspot.com/