torsdag 5 februari 2009

Torsdag

www.fotoakuten.se


Idag såg jag solen! Den visade sig inte så länge men glad blev jag i alla fall :0)

Har vab-at idag, vi såg på filmen : Tjorven, Båtsman och Moses. En härlig film om en supersöt säl, barn som säger vad de tycker och som samlas kring en gemensam sak - Operation Moses. Det söta blandas med allvar när Pelles kanin hittas död, Båtsman blir nästan skjuten och är oskyldigt anklagad för dådet...Slutar dock som sagor ska göra, nämligen lyckligt! Ja det var så mycket dramatik som min trötta hjärna orkade med efter en natt av hostande barn...

Dricker nu en kopp kaffe, med mjölk men utan kaka... Såg några igår hos Elsas Hem som såg goda ut, undrar om de smakar gott...Har hittat ett smarrigt recept inför helgens bakeri som innehåller choklad och nötter MUMS!







9 kommentarer:

Husbilsresan sa...

Jasså...det var hos dej som solen var idag....här har det varit mulet i flera dagar nu och idag kom det lite underkylt regn också.Det är inte kul, för det blir så himla halt på vägarna då...jag kör nämligen två mil till jobbet (och två mil hem)varje dag och det är inte så kul nu på vintern.Hoppas dottern(var det va) kryar på sig snart.Ha en skön helg!
Kram/Gunn

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hihi, de kakorna kan man nog klippa mer än en av med gott samvete! :o)
Ha en härlig fortsättning på veckan,
Lydia

Marie sa...

Hej!

Tack för din gulliga kommentar hos mig angående reportaget! Kan dock lova dig att för det mesta ser det ut som om en tromb eller något har gått fram här hemma, bilderna i tidningen är långt ifrån sanningen, hihi.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

gamla skolan sa...

Åh ! Vilka kakor och garanterat kalorifria ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Ullis/Leva på landet sa...

Man blir ju så pigg och mår så bra när man får lite sol på sig. så härliga bakverk. Der ju så goda ut, *s*. Det är nog sådana man skulle ha hemma nrä man lir dugen.

Kramar Ullis

Lyktor och Tyg sa...

Jag vet inte om dessa bakverk går att äta men söta är det.

Vinterbilden var härlig, men jag väntar på våren nu.

kram Kristina

Åsa sa...

Men vilken fantastiskt härlig bild!
Bakelserna ser goda ut.

Kram Åsa

Sjabbig men chic sa...

Tack för dina jättegulliga kommentarer hos mig. Jag har läst lite på din blogg och insett att här har vi en tjej som gillar sötsaker! Fattar du hur sugen jag blir!
Sen såg jag att din mamma har en blogg och det måste ju vara jätteroligt.
Eftersom du har varit gullig och länkat till mig så tänker jag länka till dig. Du får säga ifrån om det inte är okej.

Kram Lisa

Anonym sa...

Åh vad söta! De hade man aldrig tackat nej till !! :-)