lördag 21 februari 2009

Lördag


Hur mycket snö ska vi behöva ha egentligen, kan det inte vara nog nu och så kan solen få komma fram men gärna några minusgrader så det inte blir blaskigt och det var allt om vädret för idag ;-) En positiv sak med snön var att jag fick med en av döttrarna till skidspåret i förmiddags. För varje varv vi åkt stannade vi och åt varsitt ballerinakex!





Igår bakade vi tekakor med russin, och muffins med morötter och choklad. Det smakade smaskens som kvällsmat när vi såg på Let´s dance. Mina favoriter Morgan och Laila klarade sig en vecka till!



Kunde inte låta bli att baka idag också när ändå ugnen var på, lasagne till middag med päronpaj till efterrätt! Hade kvar den hemmagjorda glassen från härom dagen, den passade riktigt bra till. Smak av Karibien, blandade i kokos i smuldegen ovanpå päronen.









***

Yes! EMD var bäst!

***

12 kommentarer:

gamla skolan sa...

Mmmmm ! Allting låter så gott och ser så gott ut !!! Tycker det var en bra belöning med ett ballerinakex efter varje varv , tom så att jag skulle kunna börja åka !! Kramar Susanne / den gamla skolan

Sjabbig men chic sa...

Men vad du bakar! Är det någon som ska ha en Kitchen Aid så är det du.
allting ser så jättegott ut också och vilken bra idé med något gott efter varje varv. Men då undrar jag ju förstås: Hur långa är de där varven och hur många åkte ni?!

Kram Lisa

Vardags-mirakel sa...

Hihi varven är ca 800m och vi körde 3 varv!

Vardags-mirakel sa...

och jag vill gärna ha en Kitchen aid!

Lallis - liv och leverne sa...

Så mycket smaskigt:)
Kram Lallis

Husbilsresan sa...

Här var det mycket mumsigt,ska jag säja....kunde du inte ha skickat hit lite go´saker till mej...här fick jag sitta och dricka en slät kopp kaffe efter maten....hm...
HA en skön söndag!
Kram/Gunn

Anonym sa...

Så mkt gott!!

Karin
Rosa maränger.blogg.se

Ullis/Leva på landet sa...

Så gott det ser ut. Man blir ju så sugen när man ser alla bilder. Det är härligt med all snö, men nu tycker jag att det räcker.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

CharmKatti sa...

Päronpaj lät gott!
Jag gillar inte äppelpaj, men päronpaj lät mycket godare.

Gillade oxå EMD, men även Micke Rickfors som är en gammal idol.

Ha det bäst!

tinna sa...

Men vad sugen man blir på att baka då! Får nog baka med dottern imorgon även om inte jag får äta så får ju hon:-)

Japp, EMD var bäst. Fast jag gillade BWO också. MEn Molly har en otrolig röst!

Beas sa...

Jisses vad mycket smarrigt! Skönt att du känner dig bättre. Er gemensamma kanin var så fin och din dotter var så duktig som tog hand om sin lilla familj på så fint sätt.

Ha en underbar måndag!

Kram Bea

Anonym sa...

oj va gott med päronpaj! =)
Tack för att du länkar till mig. Jag kommer gärna tll din fina blogg ofta, den är härligt söt!