lördag 7 februari 2009

Min favoritdag


Har nu dragit igång lördagsbaket (10.00), hade tänkt avstå först...Föråt mig på frusen chokladkaka igår, men efter att ha kollat vågen så blev jag glad! * Hihihi * det måste ju såklart vara den som gjort att jag tappat 1,5kg! Så för att inte gå ner för snabbt i vikt (;-) fick jag lov att ställa mig i köket och påbörja bakandet av en chokladpaj.

Under tiden pajskalet vilade i kylskåpet, hann jag med att göra en rulltårta och kolakakor. Rulltårtan ska jag spara i frysen och göra bakelser av till jobbets fredagsfika, det är nämligen min tur på fredag! Ibland blir jag lite för ivrig...;-)






Kolakakorna, eller "hunnekaker" som vi kallade dem när jag var liten, tog vi med på picknicken i förmiddags. Det blåste och var gråmulet, men skönt att komma ut och sträcka på benen. Det lät så häftigt i från isen vid strandkanten. Nästan som glasskärvor, när vågorna rullade in.






När vi kom hem lagade vi middag, jag och maken åt lax med klyftpotatis och stuvad spenat. Tjejerna fick korv, de tog en sked av omega -3 efter frullen och blev då lovade att "slippa" laxen :-D den som är så god...



Efter maten såg jag äntligen på filmen Miss Potter, den var riktigt bra! Ska nog ta fram akvarell färgerna och blocket i morgon, det var ett tag sedan så det blir väl till att träna upp sig. Och nu till slutklämmen : chokladpajen fick godkänt, men ska nog inte gräddas fullt så länge... Njut av denna bild och ha en skön helg!



5 kommentarer:

Åsa sa...

Sitter här och dreglar över allt det goda du visar. Pajen ser supersmaskig ut. Önskar jag hade tid och ork att baka mer. Förr hade jag bara hembakat och nu blir det mest köpt.

Låter härligt med stenstigen...hoppas vi får se den i sommar.

Kram Åsa

Vit Gladiolus sa...

Heeeej!
Här är partyt slut nu! hi hi

Åhh visst är chokladpajen god!! Kul att du länkade!!!
:)
Kram på dig

Lallis - liv och leverne sa...

Men jösses vad massa smaskigt!:)
Kram Lallis

Anonym sa...

mumsmums vad god chokladpajen ser ut!

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejhej!
Mmm ser gott ut med chokladpaj!!
Har du något recept att dela med dig av kanske?

Visst var den se värd Miss Potter filmen. Så himla gullig, å jag fick oxå lust att ta fram målar grejerna =)

Ha de gott!
Kraam / Benita