tisdag 10 februari 2009

Tisdag



Såg ett program på ettan i morse, I love språk heter det. Idag handlade det om bloggandet, det var b.l.a synpunkter på språkbruket från Anette Kullenberg ( tror jag hon heter...) och visst slarvar man endel men det är lite charmen med det hela tycker jag. Varför måste allt vara så ordentligt och allvarsamt?! Hennes förklaring till varför så många kvinnor bloggar var att de är arga. Ja ha, så det är för att få ur mig mina aggresioner som jag skriver om kakrecept och vårkänslor...Jag gillar i alla fall att skriva av mig så här, det blir som en dagbok med bilder i och jag får ta del av en massa underbara medmänniskors tankar, drömmar och vardagsbekymmer :-)
*****************
Har haft en härlig dag! Skrotade runt här hemma på förmiddagen, fick lunchen serverad när jag kom till jobbet och sedan lyssnade vi på Pelle Svanslös liggandes på madrasser i 45 min. Sedan pysslade vi ihop Alla hjärtans dags kort, åt mellanmål och gick ut för att åka på madrass nedför snöbacken. Tänk att jag får betalt dessutom :-)



6 kommentarer:

gamla skolan sa...

Tänk att få ha så kul på jobbet ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Sjabbig men chic sa...

Men! Vad kul då såg vi samma program. jag skrev om det förut idag och skyndade mig in med en liten rättelse!;)

Kram Lisa

hemtrevnad marie sa...

Låter härligt på ditt jobb!!Murgrönorna på Ikea var billiga också förstås...25kr st!!!:)
kram

Marie sa...

Att läsa andras bloggar eller skriva i sin egen ger så mycket postivit tillbaka. Upptäcker så mycket glädje och humor på mina bloggvandringar. Bra inlägg! Kram

Vit Gladiolus sa...

Jag håller med dig!!!
Jag skriver för att ha det som typ dagbok, eller för att det är kul att skriva o hålla på med bloggen och lägga ut bilder å så, inte för att jag är arg!Jag tror inte att det är många som är arga som bloggar...

Sa hon så???
:)
Kraaaam

Lallis - liv och leverne sa...

Jaha. Är vi arga?
Inte mer än de som inte b loggar väl? *s*
Jag tror att bloggandet många gånger kan vara en förlängning av den traditionella dagboken eller tankarna för sig själv. Och den gemenskap och nya vänner som man hittar.
Språket.. ja, men allvarligt. Hela internet är fullt med slarvspråk och varför vara så himla korrekt hela tiden. bara för att man slarvar ibland betyder ju inte det att man inte vet hur man skriver korrekta skrifter. Ju. För så pratar man inte heller.
Tycker jag.
Synd att jag missade det programmet:)
*s*
Kram Lallis