måndag 2 februari 2009

Tisdag

Ett smakprov från helgen...Den ordnade till sig efter en stund i kylskåpet!

När jag var liten flicka visades Beatix Potters liv i tv rutan kring juletid. Det var så inspirerande att se hennes fina teckningar som blev "levande" figurer, själv satt jag med ritblocket som jag fått i julklapp och försökte härma. Under helgen hade jag tänkt se filmen Miss Potter, maken ansträngde sig beundransvärt med tanke på hans krassliga hals. Vi hyrde den över nätet men det bara hackade och var alldeles omöjligt att se, det hade säkert tagit fem- sex timmar med det tempot! Har nu skaffat annat bredband och dessutom två tillgodo checkar ( som plåster på såren) från cdon så jag hoppas få se den till helgen :0) Det skulle inte förvåna mig om lusten att teckna flyger på mig då. Vi såg en annan supergullig film (som vi hade köpt på det gamla hederliga sättet) Bee movie heter den och den kan jag varmt rekomendera! Vi har svenskt tal på vår så alla i familjen kunde avnjuta den tillsammans.

2 kommentarer:

Vardagens guldkorn sa...

Bra att det ordnade sig men chokladkakor brukar ju gå ner oavsett konsistens annars =0)
Vilka söta filmer.. tänk om man kunde teckna sådär! Är glad om barnen ser vad mina streckgubbar ska föreställa!
Kram Linda

Sköna o Gröna Ting sa...

Ho ho..., smickrad attans!!!
Blev såå glad när jag läste att du tyckte jag var duktig på att fotografera, man är ju fortfarande bara nybörjare på det området och har mycket kvar att lära men jisses vad kul det är!

Hmm..., blev genast sugen på chokladkaka.., näää, inte baka halvtolv på kvällen, får bli en bit snickers istället, lite nattagodis!!!

Hopp i säng...
Susa gott