onsdag 25 februari 2009

Onsdag


Har precis lämnat över barnen till farfar och C., vad tyst och tomt det är här hemma. "Man saknar inte kossan förrän båset är tomt" finns det ju ett uttryck som heter :-) De var med mig på jobbet idag, fick pussla och måla i lugn och ro för vi hade ett barn på min avdelning. Det är inte fel med sportlov ;-) Nu är de på väg till Grythyttan så maken och jag får rå om varandra tills på lördag om allt går väl. Så här söta var de igårkväll , bäddade ner sig i samma säng och bägge katterna skulle vara med!




Ville att de skulle tänka på sin mamma så jag bakade bullar och kakor (" Tindras pinnar" ) som de fick med sig. Eller en ursäkt för att få baka...;-)





Fick ju lov att provsmaka så att de ej var oätliga, det var de ej! Just det, jag har kommit över 1000 besökare på min blogg! Det är ju helt fantastiskt att folk läser det jag skriver :-) Borde säkert anordna en tävling, men avvaktar lite. Ska fira med ett härligt avsnitt "Klovn"!






Vi passade på att hämta tv´n när vi ändå var i K-stad, så nu är maken så nöjd och glad!

***

7 kommentarer:

Malmkakan sa...

Grattis till dina 1000besök. Kul!

Och vad smaskigt ditt bak såg ut!

Mums!

Kram, Cecilia

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till alla besökare. Låter skönt att få komma iväg.

Kramar Ullis

Vardagens guldkorn sa...

Kul med så många besökare! Visst är det tomt utan barnen men jag tror att det är nyttigt för alla att vara ifrån varandra lite, det blir så mycket mysigare när de kommer hem igen. Å så behöver man lite vuxentid också =0). Enkelt recpept på Tindras pinnar, måste nog provas! Hittar alltid mycket inspiration hos "bagarstugan". Ha ett fortsatt bra vecka! Kram Linda

Beas sa...

Jag förstår din känsla - det är härligt att få liten egentid, men man saknar dem när de är borta. Jag brukar känna lite "panik" över de lediga timmarna. "Hur ska jag bäst utnyttja dessa nu" typ? :-D

Daniel sa...

Du bjuder väl på bulla?
Ta me äkta kall komjölk!

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul med alla besökare. :)
Och så gott med bullar!!
kram Lallis

hönemor sa...

Hej du, grattis till så många besök. Vad gör du nu, när inte tösera är hemma,bakar. tränar eller sitter vid datorn. Puss o Kram