måndag 23 februari 2009

Sportlov


Så var det då sportlov för barnen, jag har tagit föräldraledigt två dagar nu i början på veckan och sen får vi pussla ihop det på bästa sätt. Vi har väl i ärlighetens namn inte sportat särskilt mycket idag, var dock uppe i god tid åt frukost och drog iväg till Profab. Där handlade vi presenter till kusin E. som snart fyller år. Hm, jag tyckte att även jag själv var värd en liten uppmuntran så jag unnade mig ett ljus och en tvål som doftar lavendel :-)


Har länge tänkt vara en god mor och ta mig tid till att spela sällskapsspel med mina barn, idag gjorde jag det! Vi spelade Guldgrisen, Smurfjakten och gamla hederliga kortspelet Skitgubbe. Det var faktiskt riktigt kul, tjejerna var duktiga på reglerna men hade lite problem med turtagningen...Sedan gjorde vi fruktsallad (ja det slank ner lite mörkchoklad och kokos...) och började titta på filmen Valiant. Tjejerna fick kompisbesök så då passade jag på att fota mina nyinköp i dess rätta miljö :-)














***

6 kommentarer:

hönemor sa...

Hej du , vad lite nya saker gör mycke, jag känner doften på tvålen bara jag ser den på kortet. Puss o Kram.

Vit Gladiolus sa...

Heeej!
Du det är himla skoj att spela spel!!!
Vi gör det åxå titt som tätt!!
Kraaaaam

gulle hexan sa...

å vad sköna saker du köpt!!...:)
fruktsalladen verkade mums..

Sjabbig men chic sa...

Tänk att jag älskar lavendel! Och du vilken fin tvålkopp. Sporta på bara!

Kram Lisa

Trollmor sa...

Det låter som en mysig inledning av sportlovet.
Gamla hederliga Skitgubbe också :-)
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Trollmor

Daniel sa...

Bad, ljus å lavendel. Pirrar av avkoppling.