onsdag 18 februari 2009

Onsdag


Nu börjar det rätta till sig, illamåendet är så gott som borta och magen har lugnat ner sig ;-) I morgon bär det av till jobbet igen, då är mina 48 timmar i karantän över ;-) Längtar efter mina fina arbetskamrater och barnen förstås! Fick en aha upplevelse vid diskbänken idag, vilka fantastiska redskap vi har ändå... så jag fotade mina vänner diskborsten och tvättsvampen!



Hade grädde över sen våffelmåltiden, tyckte det var synd att bara slänga bort den. Såg ett recept på bananglass i Buffé härom dagen, så jag rörde ihop frusna bananskivor, kakao, honung och vispad grädde. Det blev tjejernas efterätt när de ätit sina fiskbullar och potatisar. Extremt små portioner, det är ju inte lördag ännu ;-) ( Mini-glas på IKEA)




Äldsta dottern fick riven choklad på...


Yngsta dottern tog sin bit som den var...


Jag provade med kokos,mmmm det smakade gott!

***

3 kommentarer:

Vardagens guldkorn sa...

Du piffar också med tulpaner ser jag...=0) Skönt att du mår bättre, att må illa är ett riktigt elände. Hälig bananglass ni smaskade på! Kram Linda

♥ Fyra årstider sa...

Nu belv jag sugen på smoothies..ska nog fixa en till eftermiddagen.
Kram Lotta

Anonym sa...

men vad god bananglassen ser ut! tack för tipset!! :-)