måndag 9 februari 2009

Vardagar är bra ändå


Så var man tillbaks i rutinerna igen, barnen är så gott som återställda efter förkylningen det är bara jag som är helt täppt i näsan. Vill ju inte bli beroende av nässprej heller så lite nasalt får det vara... Så härligt med solsken! Tog en promenad på rasten och njöt av ljuset och värmen från solstrålarna. Fotade min lilla bänk idag, jag längtar efter att sitta där med ett kallt glas saft efter att ha jobbat hårt med min "köksträdgård"...Förra sommaren sådde jag smörgåskrasse i trekanten som jag kallar köksträdgård, ville ha något som växte snabbt för att se resultat...och resultat var just vad jag fick! Hjälp vad den växte och blev bred och hög!:-D Vi får se vad jag hittar på i år...inte smörgåskrasse i alla fall;-)



Hur länge kan en bukett tulpaner stå egentligen...Har haft dem mer än en vecka nu.






10 kommentarer:

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Har man de svalt hemma så överlever tulpanerna mycket längre har jag märkt, detsamma gäller rosor.

Ha en skön måndags kväll!

Kraam från Benita

Vit Gladiolus sa...

Oj vilken tur du har med tulpanerna. Mina slokar efter några dagar!!
:)
Kraaaam

Vardagens guldkorn sa...

Visst är det väl underbart med tulpaner! Det är min absoluta favorit! Vilken härlig chokladpaj du gjorde, såg mycket smaskig ut. Jag bakade 5 kladdkakaor igår till personalfikat idag. Tyvärr blev det en hel över som jag tog hem, undrar vem jag ska lura att äta den? Min våg pekar absolut åt fel håll. Jag var så duktig och gick ner 12 kg förra året, de har sen blivit 10 och är nu bara 9 kg. Måste ta tag i mitt liv igen å då duger det inte att sätta i sig kladdkaka. Men det är ju så roligt att baka! Få se hur jag löser det...
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Linda

Amanda sa...

Vilken fin blogg du har!
//Amanda

amanda-bloggen.blogspot.com

Sköna o Gröna Ting sa...

Du kan tro att det var skönt att läsa att där var någon som saknade en..., tack detsamma!
Har varit en ganska jobbig helg och tiden har inte räckt till att besöka er eller göra nya inlägg men ni kan tro att jag haft er i mina tankar..., ofta!!!

Jag är snart tillbaka med nya färska inlägg, har ju en del bilder i kameran som väntar på att få publiceras....

Kram Marianne

Sjabbig men chic sa...

Nej passa dig för nässpray jag är en addict!
Visst ska det bli underbart att få sitta ut igen?! Det kan man ju såklart göra nu med men det blir inte riktigt samma sak.

Kram Lisa

Glitter och Marsipan sa...

Hej.
Det måste vara riktigt bra tulpaner som står så länge och är hur fina som helst.
vad härligt det låter att plantera ute igen,längtar också.
kram Anette

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Visst är det fantastiskt hur länge tulpaner kan stå...har märkt att de dubbla klarar sig ännu längre än enkla! :o)
Ha en härlig vecka,
Lydia

UllaJohanna sa...

Kikar in och tackar för kommentaren på min blogg!

Visst börjar man få akut tussilagoabstinens nu? Vill också sitta ute i solen med lite flädersaft och en bok....

Kramen!

Annie - Annalunda sa...

Ja visst längtar vi efter att kunna sitta ute...njuta av en kopp kaffe på trappan, höra fåglarna kvittra och få lite sol på nosen... Inte nyttigt för mig att se alla dina goda kak/baktips...jag blir ju bara sååå sugen... *suck* Och inte är det så att man efter att ha ätit kaka gått ner 1,5 kilo... lätt orättvist ;)

Kram Annie