tisdag 17 februari 2009

Tristatisda´


Jag fick lov att vara hemma idag, ingen kontroll på magen...Har legat i sängen och småslumrat framför gamla repriser på tv. Äldsta dottern var så snäll, hämtade lillasyster på fritids och lagade mat. Det blev en av hennes favoriter: våfflor. Det är bra att de får lära sig hjälpa till hemma och börja med enkla matlagningsrecept, jag vill ju att de ska känna sig hemma i köksregionen så de inte står som ett fån när de får eget boende ;-)


Gjorde bilden så liten som möjligt ;-) Det här är resultatet av min och dotterns gemensamt framtagna gosis. Den fyller sin funktion i sängen.

***

11 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej Eva!!!
Så kul att du vill vara med i tävlingen och tackar ödmjukast för länkningen!!!!

Hmm.., blev genast sugen på att rota fram våffeljärnet och grädda mig några godingar!!!
Jo.., så får det nog bli...

Kram Marianne

Annika sa...

Mumssssss vad gott med våfflor.... Kram Annika.... ps kaninen var hur söt som helst....

Sjabbig men chic sa...

Vilka duktiga barn och våfflor är ju jättegott! Gosisen är ursöt tycker jag och sen undrar jag vad är det med din mage? Är det verkligen så att en bulle i ugnen är ett alternativ?

Kram Lisa

Vit Gladiolus sa...

Mumsis med våfflor, jag blev jättesugen nu juuuu!
bra att de hjälper till, barnen!!!
Kraaaaaam

hönemor sa...

Hej dô vad fin kaninen blev, ni är ju riktiga proffs. Puss o Kram

Vardags-mirakel sa...

Tror ej på bulle i ugnen, mer troligt med elak bacill.Det märks väl annars;-)

Widénskan sa...

Åh vilken mumsig våffla och vad mysig och fin gosisen såg ut.. Jätet charmig, man blev liksom glad!
Kram
Christine
Ps: Vad roligt att du länkat mig, får man lov o länka tillbaka?

hemtrevnad marie sa...

Å, fy så trist med magkrångel...om det inte är av det roliga slaget;)
Våfflor är ju alltid gott!!
kaninen blev ju jättesöt!!
kram på dig!!

Brunkullan sa...

Duktiga ungar! Min äldsta kan en del i köket, men det skadar inte att lära mer:)

Tack för att du glömt bilden;) En mindre på "to do" listan..hihi!

Susanne

gamla skolan sa...

MMMmm ser gott ut , det var jättelängesen jag åt våfflor ! Krya på dig , magsjuka är inget vidare ! Kramar Susanne / den gamla skolan

♥ Fyra årstider sa...

Hoppas du snart blir bättre.
Kram Lotta