fredag 13 februari 2009

Fredagsmys


Idag var det min tur att bjuda mina arbetskamrater på fika. Bakade ju en rulltårta förra helgen som jag skar i skivor och frös in. Doppade skivorna i choklad i går, och strödde på kokosflingor. Då tyckte jag att det såg lite snålt ut så jag köpte med ett paket ballerinakex, "utan trans-fetter";-) De flesta sa att det var gott, så här kommer receptet:
KOKOSRULLE
Ugnstemp:250
3 ägg
2 dl socker
3 dl riven kokos
3/4 dl potatismjöl
1 1/2 tsk bakpulver
vispa ägg och socker pösigt. Blanda de torra ingredienserna och vänd ner. Grädda i långpanna, ca 5 min. i mitten av ugnen. Stjälp upp på sockrat bakp.papper och låt kallna.
Recept från:"Sju sorters kakor"

Fyllning:
Jag rörde rumsvarmt smör med florsocker och liten skvätt kaffe.Höftade...
Bred ut och rulla ihop, skär i skivor.
Topping:
200 g mörk choklad, smältes
kokosflingor

Ja det blev lite mycket sötsaker idag med...mamma och pappa tittade in med kvistar till husdjuren och fick smaka kakan jag bakade igår. Den var god med en klick vaniljglass till :-)




Maken kom hem med en papperspåse efter jobbet, jag fick absolut inte titta i den...det skulle jag få i morgon. Hm vad kan det vara? Hoppas på fina chokladbitar! Jag har köpt något till honom, men vågar inte avslöja det för han brukar kolla min blogg. Och därmed kan jag heller inte klaga på honom (fast jag har god lust när tvätthögen från igår, blöt, ligger kvar på bordet i vardags-rummet...) oj, nu gjorde jag det i alla fall. Förlåt älskling, det bara slapp ur mig;-) Nu kanske jag blir utan present på Alla hjärtans dag.




***



6 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Fika får man aldrig för mycket av.
Kram Lotta

Vardags-mirakel sa...

Han har hängt upp tvätten! Bravo, det är ordning på dig men det kan ta lite tid ;-)puss

hönemor sa...

Tusen tack för kaffe och den goda kakan. Puss och kram.

Lallis - liv och leverne sa...

Vad gott!!:)
Ha en fin alla hjärtans dag idag.
kram L allis

gamla skolan sa...

Önskar dig en riktigt mysig alla hjärtans dag ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Sjabbig men chic sa...

Det ser jättegott ut det där. Jag är jättesugen på något sött. Och så är jag nyfiken på vad det är i påsen.

Kram Lisa