torsdag 19 februari 2009

Torsdag

Foto:expressen


Vi har sorg här hemma...Den "stora" tv´n har lagt av, ur funktion, ej brukbar ja helt enkelt dött. Den som sörjer mest är ju förstås maken. Jag kom inte iväg till jobbet idag trots allt, nu har lilltjejen fått samma magont som jag hade, så när hon tittade på en film hördes hon ropa: " Mamma tv har ingen bild, den har nog dött." Det är väl konstigt att en tv som inte är äldre än 1 1/2 år bara slutar fungera? Det stora samtalsämnet vid middagen var hur barnen skulle göra på fredag och lördag då de har sina "Tv kvällar" ( dvs. bestämmer program mellan 19-20.) Då säger jag: "Ja, nu får vi användning av alla spel vi köpt och fått, och tänk så mycket vi kommer att vara tillsammans och prata med varandra! Och så duktiga ni kommer bli i skolan nu när vi får så mycket tid till läxorna!" Då säger äldsta dottern, nio år :" Mamma, du gillar det här va?" *Hihihi* "Ja, faktiskt!" svarade jag, om blickar kunde döda skulle jag vara det .;-) Nu tycker inte jag alls synd om oss, vi har ju en tv till! Och självklart baxade maken uppför trappan med den så snabbt han bara kunde!


***

12 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Jag beklagar verkligen er sorg... *ler*
Själv har jag försökt att få till just tv-fria kvällar för samtliga i vår familj.. Den enda som inte jublar av lycka är Mannen. Jag och barnen har haft spelkvällar tidigare som har varit hur mysiga å bra som helst, eller ja... Om man bortser ifrån att jag är sååå dålig på att förlora... Ja jag vet jag borde skämmas mej någon last måste man väl få ha? *skrattar*
Ha en bra kväll, själv "ser jag fram emot en skithelg"... *skrattar*
Kram Mimmi

hönemor sa...

Hej du jag får beklaga den hemska förlusten, ska dom inte hålla längre,ni har väl garanti kvar. Krama tösera från mig. Puss o Kram

Underbara Jag sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ullis/Leva på landet sa...

Det skulle jag också gilla om det hände. Tror nog tyvärr att det är de tre sönerna som skulle gilla det ännu mer då vi har en stor gammal ful tjock tv. De vill ju ha en platttv.
Hoppas att den håller ett tag till.

Kramar Ullis

Underbara Jag sa...

Ett svar från "mannen som baxade" upp den andra TV:n..
- Det finns en viss bloggande människa som tror hon är mer TV-fri än hon verkligen är.... Säger Marta & Klovn nått?

Sedan svar till Svärmora "hönemor".. Nix, vår Panasonic 42" Plasma hade inte mer än 1-års garanti eftersom jag inte köpte den i butik utan direkt från leverantör. Får se om vi har nytta av drullen....

Mamma C sa...

Vilken sorg :-)men visst ska väl en sådan apparat hålla mer en 1 1/2
år. Du undrade vilket program jag använde för att göra mina bilder. Jag har ett program som heter photoimpact.
Kram mamma C

Sjabbig men chic sa...

Jag håller med dottern! Vilken katastrof! Och jag håller med dig, TV:n borde ju hålla mer än 1 1/2 år!

Kram Lisa

Lyktor och Tyg sa...

Vilken katastrof, hur ska det gå med lets dance!
Nä jag tror jag skulle klara det utan problem, tända ljus å spela spel låter som en bra ide.
Ha det bra ålycka till.
kram Kristina

Lilla huset på prärien sa...

Ja, den där tv:n står på dagarna i ända här också... hemskt egentligen. Borde kasta ut den, då hade man blivit lite mer kreativ. Hoppas lilla dottern är frisk nu!

/Jenny

♥ Fyra årstider sa...

Här hemma skulle det också bli katastrof.
Kram Lotta

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Ewa!
Visst är de komiskt att man blir så lamslagen & handfallen bara föra att någon elektriskpryl går sönder hihi. Kanske skulle man införa data & tv förbud en gång i veckan..undra hur de skulle gå då mån tro..jag skulle nog få data abstinens *fniss* Eller så skulle de bli en massa bra saker gjorda, som ur ränsning i källarförådet =)

Hoppas att ni får en fin helg!
Kraam från Benita

hemtrevnad marie sa...

Haha, ja det är ju tur att det finns reserver!!
Du, tapeten hittade vi av en slump i Sandbergs karta som kom ut sommaren -07, tror jag...det var egentligen meningen vi skulle ha en annan tapet , men när vi såg denna som exakt passade till soffan, som vi redan visste skulle stå i hallen, så var det ju inte nåt att fundera på direkt!
Den ser verkligen handmålad ut och är limfärgstryckt tror jag ...
Hoppas tösen kryar på sig!
önskar dig en fin helg!
kramis
kraam