tisdag 24 februari 2009

Tisdag


Strålande solsken och vinterlandskap fick vi uppleva hos min syster i förmiddags. Vi grattade min systerdotter som fyller 8 år i morgon, hoppas du får en härlig födelsedag i morgon!





Vi åkte skidor tillsammans så lite sportande blev det idag :-) Efter en stund tröttnade barnen, en satte sig blick stilla i snön och tjurade och de andra åkte sparkstötting. Jag och syrran spårade ett riktigt fint spår på åkern och kämpade uppför slänten för att sedan njuta av farten i nedförsbacken! Vi hade roligast av alla tror jag ;-) Sedan bjöds vi på plättar och fika, mums!






Till middag fick det bli Spenatsoppa med ägghalvor, första gången jag gör detta själv men det var både gott och lätt! Fryst stuvad spenat som jag värmde med vatten, mjölkredning, buljong- tärning och creme fraiche.





Gott med hembakade russin-tekakor, fanns en påse kvar i fysen. Nu ska jag ta en promenad ner till återvinningen innan jag avnjuter en varm kopp av ett jättegott te!




***

5 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Vad roligt! Soppan verkar hur god som helst! Lite likt nässelsoppa och det älskar jag.

Kram Lisa

♥ Fyra årstider sa...

Låter som en toppen dag i mina öron.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vilken mysig dag du fick! God mat också! :-)

Beas sa...

Vilken härlig dag!!!

Och jag blev så sugen på att göra spenatsoppa. Jag tycker om spenat, men maken är allergisk så jag har inte ätit det på snart sexton år.

Men...jag skulle ju kunna göra en tallrik, bara till mig själv, precis som du gjorde.
Det ska jag nog försöka slå slag i faktiskt. Tack för tipset!

Kram Bea

Vit Gladiolus sa...

Jag älskar spenatsoppa med ägghalvor!! det är kanongott!
Kraaaaam